زندانیان سیاسی بحرین پس از آزادی با شعار آزادی فلسطین، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

صد‌ها زندانی سیاسی بحرینی که روز سه شنبه آزاد شدند، پس از آزادی، شعار حمایت از فلسطین را سر دادند. مریم الخواجه، مدافع حقوق بشر و فعال بحرینی طی اظهار نظری در شبکه ایکس گفت که زندانیان «با سر‌های بالا و شعار برای فلسطین» زندان را ترک کردند.

به گزارش نیو عرب، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، بیش از ۱۵۰۰ زندانی از جمله زندانیان سیاسی را بدون قید و شرط آزاد کرده است. عفو غافلگیرکننده مصادف با عید فطر و جشن نقره‌ای پادشاه در قدرت بود. بسیاری از بازداشت‌شدگان پس از سال‌ها حبس مورد استقبال خانواده‌هایشان قرار گرفتند. برخی از آنها به مدت یک دهه در زندان بودند.

علیرغم عادی سازی روابط بحرین با تل آویو در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از توافقنامه آبراهام با میانجیگری ایالات متحده، همبستگی با فلسطین در میان شهروندان بحرینی همچنان قوی است.

در همین حال، سیداحمد الودایی، مدیر مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD) گفت که انتشار این خبر شوک کاملی بود، زیرا» هیچ نشانه قبلی وجود نداشت. 

در حالی که برخی از زندانیان آزاد شده حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و شعار‌هایی علیه آمریکا و اسرائیل سر داده‌اند، برخی دیگر همچنان خواستار آزادی بازداشت‌شدگان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار