رئیس بنیاد نخبگان کرمان با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم به تبیین برنامه‌های این بنیاد برای تحقق شعار سال پرداخت.

 سرگزی گفت: بنیاد نخبگان به عنوان یکی از ارکان زیست بوم فناوری و نوآوری، نقش بارزی در تحقق این هدف ملی خصوصا با استفاده از نقش آفرینی نخبگان و استعداد‌های برتر دارد؛ بنابراین با هدف جمع‌آوری ایده‌ها، دانش و توانمندی‌های مردمی، بنیاد نخبگان به‌عنوان پلی بین نخبگان علاقه‌مند به مشارکت در فرآیند تولید و سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی و فناورانه، بستری را فراهم می‌کند که امکان ارتقای فناوری و توسعه تولید را با حضور فعال مردم فراهم می‌سازد.

وی افزود: این بنیاد از طریق ارائه حمایت‌های مالی، فنی و مدیریتی، افراد متخصص و کارآفرین را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت پوشش خود قرار می‌دهد تا ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه را به منصه ظهور رسانند. 

سرگزی تصریح کرد: این بنیاد از طریق برنامه‌های آموزشی، مسابقات فناوری و همچنین پشتیبانی مالی، تلاش می‌کند تا مردم را به مشارکت فعال در فرآیند تولید و نوآوری تشویق کند. 
وی افزود: استفاده از توانمندی‌های بنیاد نخبگان در جهت تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، نه‌تن‌ها به ایجاد فرصت‌های جدید برای کارآفرینان و نوآوران کمک می‌کند؛ بلکه باعث افزایش رقابت‌پذیری و ارتقای صنعت و فناوری کشور نیز می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان الگوی تشکیل کانون‌های مردمی در سطح بنیاد ملی نخبگان را نمونه‌های موفق مردمی سازی دانست و افزود: بدین منظور در سطح استان، طی ۲ سال گذشته با شناسایی و پشتیبانی از ۶ کانون مردمی شناسایی و هدایت مستعدان، در «طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر (شهاب)» برای دانش آموزان دوره متوسطه برای ارتقاب کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) را اجرایی کرده که نتایج مثبت آن می‌تواند به عنوان الگویی برای توسعه نقش مردم در همه حوزه‌های اجرایی مورد امعان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طی امسال در تلاش هستیم که با تعاملات و هماهنگی بین بنیاد نخبگان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در نتیجه هم افزایی و تبادل تجربیات بین سازمانی، گامی موثر در تحقق شعار سال برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار