افزایش سطح آمادگی پلیس نروژ پس از تهدید مسلمانان در آستانه عید فطر

پلیس نروژ در پی ارسال تهدید‌هایی به مساجد این کشور در آستانه عید فطر، افسران پلیس را به سلاح مجهز کرد.

فرماندهی پلیس نروژ از روز شنبه آماده است که با نزدیک شدن به عید سعید فطر، افسران پلیس را تا اطلاع ثانوی به حمل سلاح  ملزم کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او در بیانیه‌ای نوشت: فرماندهی کل تصمیم گرفت از بعدازظهر روز شنبه  پلیس سراسر کشور را را به سلاح مجهز کند. زیرا زمینه تهدیدات علیه جوامع اسلامی و عید سعید فطر طی روزهای آینده وجود دارد.

روهر هانسن، سخنگوی پلیس در این خصوص گفت: این در مورد تهدیدی است که به مساجد ارسال شده است. ما در تلاش هستیم تا بفهمیم چه کسی پشت این ماجراست.

 افسران پلیس به طور کلی در این کشور اسکاندیناوی سلاح حمل نمی‌کنند، اما به طور استثنایی مجاز به انجام این کار هستند، همانطور که در دوره عید پاک از ۲۷ مارس تا ۲ آوریل اتفاق افتاد.

 یوناس گهر استور، نخست وزیر نروژ نیز در این باره گفت: همه تهدیدها، به هر شکلی که باشند، غیرقابل قبول هستند. انجام مناسک مذهبی شما در نروژ باید ایمن باشد.

 وی ادامه داد: عید برای بسیاری از مسلمانان، زمان اجتماع، همبستگی و قدردانی است، تهدید‌هایی که انجام می‌شود کاملاً در تضاد با این موضوع است، غیرقابل قبول است و متعلق به نروژ نیست.

 این امر با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر تشدید حوادث اسلام‌هراسی در قاره اروپا با توجه به بسیاری از مسائل از جمله موج‌های فزاینده مهاجرت در سال‌های گذشته و واکنش‌های اخیر به جنگ ادامه‌دار اسرائیل علیه غزه بیان می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار