مسلمانان فرانسه چندین ماه است که از اقدامات اسلام هراسانه بانکهایی‌هایی که حساب‌های آن‌ها را بدون هیچ توجیهی مسدود می‌کنند، خبر می‌دهند.

اخیرا یکی از مساجد شهر استراسبورگ اطلاعاتی را در شبکه‌های اجتماعی درباره مسدود شدن حساب بدون دلیل افرادی که به آن مساجد تردد دارند، خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، براساس این اطلاعات، بانک‌های فرانسوی بدون این که به صاحبان این حساب‌ها خبر دهند، آن‌ها را مسدود کرده اند.

مسجد استراسبورگ که با بی میلی بانک‌های فرانسوی برای رسیدگی به حساب‌های مالی و اداره امور خود مواجه شده به ناچار به گشایش حساب در یک بانک آلمانی اقدام کرده است.

آپارتاید بانکی درباره مسدود کردن حساب‌های مسلمانانی که به مساجد کمک می‌کنند، واکنش نهاد‌هایی را که از دولت کمتر انتقاد می‌کنند و با دولتمردان ارتباطاتی دارند، به دنبال داشته است.

کامل کبتانه، رئیس شورای مساجد منطقه رون فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در ششم ژوئن آپارتاید بانکی را که نهاد‌های مسلمانان و خیرین این نهاد‌ها را هدف قرار می‌دهد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی از موسسات و اعضای جامعه مسلمانان فرانسه چند سالی است قربانی تبعیض‌های بانکی شده اند. همچنین علاوه بر تعطیلی برخی مساجد، حساب‌های افرادی که در احداث مساجد نقش داشته اند نیز مسدود شده است. حتی بستگان این افراد نیز از آپارتاید بانکی حاکم علیه مسلمانان رنج می‌برند.

کبتانه با ابراز تأسف از اینکه این اقدامات ساخت مساجد را فلج می‌کند، به این مسئله اعتراض کرد که همچنان مسلمانان از جامعه فرانسوی رانده می‌شوند، اما در عین حال از آن‌ها مالیات دریافت می‌شود.

عبدالله ذکری، رئیس مرکز رصد اسلام هراسی در فرانسه نیز این رویکرد تبعیض آمیز را محکوم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار