ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج درصد کاهش یافت

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج درصد کاهش داشته است.

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز ۲ هزار و ۷۹۳ مصدوم داشته است که از این تعداد ۱۳ نفر فوتی بوده اند و ۵۴۵ مصدوم توسط کارشناسان فوریت پزشکی در محل درمان و ۲ هزار و ۲۳۵ مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه منتقل شدند.

او افزود: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی امسال، ۶۲ هزار و ۸۹۱ مورد تماس با خطوط اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برقرار شده است که ۱۴ هزار و ۴۷۹ تماس مشاوره و سه هزار و ۱۹۷ تماس مزاحمی و ۲۳ هزار و ۹۶۲ تماس غیر مرتبط بوده و ۲۱ هزار و ۲۵۳ مورد از این تماس‌ها منجر به ماموریت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته ۶۳ هزار و ۷۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که منجر به ۲۲ هزار و ۱۲۳ ماموریت شده است.

یزدانی با اشاره به این که ۱۷ هزار و ۴۰۱ مورد از این ماموریت‌ها در محدوده شهری و سه هزار و ۸۵۲ مورد در محدوده خارج از شهر بوده است بیان کرد: همچنین در این ماموریت‌ها به ۱۷ هزار و ۷۵ مصدوم و بیمار امدادرسانی شده است که ۱۶.۳۵ درصد آنان مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۸۳.۶۴ درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی حوادث غیرترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ هزار و ۲۸۲ مصدوم، بیمار و فوتی داشته که از این تعداد ۳۴۹ فوت کرده، ۶ هزار و ۴۳ مصدوم و بیمار توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و هفت هزار و ۸۹۰ مصدوم یا بیمار به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه منتقل شدند که میزان امدادرسانی به مصدومان و بیماران حوادث غیر ترافیکی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار