اورژانس ۱۱۵ مشهد آسیب‌دیدگان در برف را امدادرسانی کرد

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰ آسیب دیده در گروه سنی میانسال در سه روز اخیر به دلیل لغزندگی معابر و سرخوردگی در برف و یخبندان توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی امدادرسانی شدند.

محمد علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۱۴ نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده که تمامی این افراد توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ مشهد امدادرسانی شدند.

او افزود: در سه روز اخیر که بارش برف و باران پدیده جوی غالب استان خراسان رضوی بوده، میزان حوادث ترافیکی در مشهد نسبت به روز‌های غیر برفی کاهش ۱۲ درصدی داشته است، در این بازه زمانی ۲۰۲ حادثه ترافیکی و تصادف جرحی در مناطق شهری و جاده‌ای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعدادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن می‌شوند که خطر مرگ و میر را به همراه دارد، از شهروندان تقاضا می‌شود به طور جدی از اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع حاصل نموده و نسبت به رعایت دقیق آن‌ها اهتمام ورزند.

علیشاهی بیان کرد: همچنین با توجه به بارندگی‌ها و لغزنده بودن مسیر‌ها توصیه می‌شود رانندگان به نکات ایمنی لازم توجه ویژه داشته باشند و ضمن رانندگی با سرعت مطمئنه، از سبقت‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.