فرمانده انتظامی استان اردبیل از کاهش ۳۸ درصدی وقوع تصادفات در طرح نوروزی امسال در جاده‌های این استان خبر داد.

سردار جواد تقوی گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس راه (۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز شنبه چهاردهم فروردین ماه امسال) وقوع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در راه‌های ارتباطی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۳۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: امسال تصادفات خسارتی در استان ۵۳ درصد، تصادفات جرحی ۱۵ درصد و تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان ۲۶ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است، گفت: تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، حضور چشمگیر عوامل نیروی انتظامی در راه‌های ارتباطی استان به ویژه نقاط حادثه‌خیز و راه‌های منتهی به مکان‌های گردشگری و رویکرد اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی رانندگان از سوی پلیس از علل کاهش وقوع تصادفات در راه‌های ارتباطی استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه حتی یک نفر کشته هم در تصادفات رانندگی زیاد است، افزود: امیدواریم با همکاری رانندگان و مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی آنها استان اردبیل همواره در کاهش تصادفات از استان‌های برتر کشور شود.

سردار تقوی با تقدیر از تعامل و همکاری سایر دستگاه های مرتبط با پلیس در اجرای طرح نوروزی، گفت: علت وقوع تصادفات رانندگی تنها یک مولفه دخیل نبوده و بلکه تصادفات رانندگی موضوعی چند وجهی بوده و کاهش آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.