کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمان گفت: از امروز تا روز چهارشنبه ناپایداری‌های جوی را به صورت افزایش ابر و بارش باران در سطح استان داریم.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: از امروز تا روز چهارشنبه ناپایداری‌های جوی در استان به صورت افزایش ابر، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندباد‌های لحظه ای، گردوخاک، رگبار پراکنده باران و در مناطق مستعدجنوب استان بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: با توجه به نوع بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر به صورت نقطه ای، جاری شدن روان آب ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست؛ لذا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خصوصا در مناطق مرکزی و جنوب غربی خود داری شود.

سلاجقه بیان داشت: همچنین طی امروز بر سرعت وزش باد در مناطق شرقی افزوده می‌شود که این پدیده جوی کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به دنبال خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهر‌های راین، بافت، سیرجان، لاله زار، ماهان و رابر گزارش بارندگی داشتیم که راین با ۱۲ و ۸ میلی متر بیشترین و بعد از آن بافت۱۱، لاله زار ۹ و رابر۷میلی متر بارندگی داشته اند.

سلاجقه افزود: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار