برگزاری آیین شام غریبان حضرت علی (ع) در زرند

مراسم عزاداری شام شهادت امیر المومنین علی (علیه السلام) با حضور مردم و هیئت‌های مذهبی زرند در تکیه قدمگاه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار شد.

به مناسبت شهادت مولای متقیان امیر المومنین حضرت علی (ع)، هیئت‌های مذهبی نقاط مختلف شهر زرند با عزاداری و مدیحه سرایی خود را به تکیه قدمگاه علی ابن ابیطالب رساندند. 

در این مراسم عاشقان و شیفتگان حضرت علی (ع) با روشن کردن شمع در سوگ جانسوز اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اشک ماتم ریختند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به مدیحه سرایی پرداختند. 

این مراسم در جای جای مناطق روستایی شهرستان زرند از جمله ریحان شهر، خانوک، یزدان آباد و شهر سیریز با حضور انبوه عزاداران حضرت علی (ع) برگزار شد. 

همچنین در سالروز شهادت نخستین امام شیعیان جهان امیرالمومنین علی (ع)، امامزاده خواجه ابو رضا مطهر آباد، امامزاده حمزه زرند، مساجد و حسینیه‌های زرند و مناطق ریحان شهر، خانوک، یزدان آباد و شهر سیریز غرق در ماتم و عزا بودند.

مردم خداجوی و روزه دار شهرستان زرند در ایام شهادت این امام همام با حضور در بقاع متبرکه از جمله امامزاده خواجه ابو رضای روستای مطهر آباد با برپایی مراسم سوگواری در عزای  اولین شهید محراب به سوگ نشستند و بدین نحو ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) ابراز داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.