مدیرکل راهداری استان اردبیل از ثبت ۵۶۴ هزار تردد از زمان آغاز سفر‌های نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه امسال خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۶ هزار تردد در مبادی ورودی و ۲۵۷ هزار تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده است ، گفت: امسال تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال در مجموع پنج درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ثبت پنج هزار و ۷۰۰ سفر با استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی افزود: همچنین امسال در این مدت سفر با حمل و نقل عمومی در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او از جابجایی ۳۱ هزار مسافر از طریق حمل و نقل عمومی در استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال جابجایی مسافر نیز نسبت به پارسال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وثوقی بیان کرد: بر اساس آمار استخراج شده از دستگاه‌های تردد شمار در حال حاضر حدود ۴۹ هزار وسیله نقلیه مسافر در استان حضور دارد و بیشترین تردد خودروهای غیربومی به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی ، گیلان، آذربایجان غربی و البرز است.

او افزود: ۸۰ درصد مسافران و میهمانان کمتر ازیک روز ، ۱۲ مسافران یک تا سه روز و چهار درصد آنها نیز سه تا هفت روز در استان اردبیل توقف داشته و ماندگار شدند.

وثوقی با اشاره به نظارت بر فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در استان اردبیل گفت: همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب و زمان عزیمت آخرین اتوبوس در پایانه‌های مسافربری استان حضور دارند و اگر شکایتی مطرح شود به صورت حضوری رسیدگی می‌کنند.

او با بیان اینکه بلیت‌های ارائه شده به مسافران دارای کیو آرکد هستند و آنها می‌توانند از طریق موبایل اسکن کرده و همانجا و همان لحظه هرگونه شکایت خود را ثبت کنند، افزود: در داخل اتوبوس‌‎ها هم سامانه‌های ارتباطی و ثبت شکایت و انتقاد درج شده و مسافران می‌توانند از طریق پیامک و کیو آر کد شکایت و یا انتقاد خود را مطرح کنند و مطمئن باشند به این شکایات در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مردم، مسافران، رانندگان و صاحبان کالا و بار همچنین می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

وثوقی اظهار کرد: ۱۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در نقاط مختلف استان فعال است و قبل از شروع سفرهای نوروزی بازدیدهای مکرر از این مجتمع‌ها انجام شده و هم‌اکنون نظارت بر این مجتمع ها تشدید شده تا خدمات بهتری به مسافران و مردم ارائه شود.

او بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته با آغاز سفرها، همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش "چشم به راهیم" در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دریا قره قشلاق در کیلومتر ۶۶ محور اردبیـل - سرچم با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای آغاز شده و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه خواهد یافت.

وثوقی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ترغیب رانندگان به توقف وسایط نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی از اهداف برگزاری این پویش در جاده‌های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علت تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز پارسال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود، افزود: رانندگان باید به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا سفر خوشی داشته و سالم به مقصد برسند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.