فروش بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی و سوغات در کرمانشاه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات استان طی پنج روز اول تعطیلات نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشته اند.

امین کوگانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ایام نوروز در ۱۷ نقطه استان نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی و سوغات برپا شده، گفت : این نمایشگاه‌ها در قالب ۱۷۵ غرفه صنایع دستی و سوغات و ۵۹ سیاه چادر برپا شده اند و در کنار آنها بازارچه‌های دائمی در چند شهرستان و ۶۹ کارگاه فعال را هم در این ایام خواهیم داشت. 

وی افزود: خوشبختانه طی روز‌های گذشته برپایی این نمایشگاه‌ها با استقبال بسیار خوب گردشگرن و میهمانان نوروزی مواجه شده، به گونه‌ای که تنها طی پنج روز گذشته بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشته اند. 

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: باتوجه به استقبال چشمگیری که از نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در سطح استان شده، انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات نوروزی فروش خوبی را در این نمایشگاه‌ها شاهد باشیم. 

وی اضافه کرد: از آنجایی که در حاضر مشکل اصلی تولیدات صنایع دستی در سطح استان نبود بازاری برای فروش آنها است، در تلاشیم تا پس از پایان تعطیلات نوروزی بتوانیم بازارچه‌هایی را به شکل فصلی برپا کنیم. 

کوگانی یادآور شد: باتوجه به اینکه صنایع دستی نمود بارزی از اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که در آن هنرمندان صنعتگر با کمترین سرمایه مادی و تنها با اتکا به سرپنجه‌های توانمند خود می‌توانند تولید کنند، تمام تلاش خود را برای حمایت از فعالین این عرصه در سطح استان خواهیم داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.