بازدید حدود ۶۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از بازدید حدود ۶۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های کرمانشاه طی هشت روز گذشته خبرداد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان، گفت : از ۲۴ اسفند تا عصر چهارم فروردین ۵۹۹ هزار و ۱۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید کرده اند.

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های استان با ۲۷۷ هزار و ۶۵۴ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی و پس از آن جاذبه‌های تاریخی با ۱۷۷ هزار و ۲۶۹ نفر و جاذبه‌های تفریحی با ۶۳ هزار و ۷۱۶ نفر است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه طی این مدت ۶۴ هزار و ۲۰۱ مسافر نوروزی هم در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده اند، گفت: حدود ۳۱ هزار و ۲۸۷ نفر از این تعداد در مراکز اقامتی رسمی اسکان پیدا کرده اند که ۴۸.۷۳ درصد از کل اسکان استان را شامل می‌شود. 

به گفته این مسئول، ۲۹ هزار و ۵۱۹ نفر نیز در مراکز اقامتی غیررسمی و ۳۳۹۵ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

فرمانی از انجام ۷۳۹ فقره بازدید هم طی این مدت خبرداد و گفت: این بازدید‌های نظارتی از سطح مراکز اقامتی، مسافرتی، پذیرایی و بین راهی استان بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: بدنبال این نظارت‌ها ۴۳ واحد گردشگری استان که خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه داده بودند، تشویق شدند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: برای ۱۰۴ واحد متخلف تذکر و ۱۸ واحد هم اخطار کتبی گرفتند. پنج واحد هم که از دفاتر گردشگری استان بودند به دلیل عدم رعایت مقررات تعطیل و مجوز آنها تعلیق شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.