هم‌اکنون موجودی کودهای فسفاته در انبارهای چهارمحال و بختیاری ۸۷۳ تن است.

محسن مهدوی مدیرشرکت خدمت حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سهمیه کود‌های فسفاته استان در پارسال را هفت هزار و ۷۷ تن اعلام و اظهار کرد: با توجه به اهمیت کود فسفاته در کشت‌های زراعی و باغی تاکنون چهار هزار و ۹۶۸ تن کود فسفاته معادل ۷۰ درصد سهمیه استان توزیع شده است.

وی با اشاره به سهمیه ۲۱ هزار و ۲۹۱ تنی کود اوره به استان در پارسال گفت: با تمهیدات انجام شده ۲۱ هزار و ۴۱۵ تن کود شیمیایی اوره (ازته) به استان حمل شده است.

مهدوی افزود: با رایزنی‌های انجام شده سهمیه مورد نیاز استان از طریق پتروشیمی‌های دیگر و خود پتروشیمی لردگان تامین و به استان حمل شده است.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: این میزان توزیع کود فسفاته در استان نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است و در صورت وجود تقاضا امکان حمل و توزیع وجود داشت.

مهدوی، موجودی انبار‌های استان در خصوص ذخیره کود‌های فسفاته را هم‌اکنون ۸۷۳ تن اعلام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه کود‌های پتاسه این استان در سال گذشته سه هزار و ۶۸۸ تن بود که از این میزان تاکنون سه هزار و ۶۹۵ تن توزیع انجام شده که این میزان توزیع از ۱۰۰ درصد بالاتر است.

وی، موجودی انبار‌های استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کود‌های پتاسه را ۵۰۰ تن اعلام کرد.

مهدوی افزود: شهرستان‌های شهرکرد، بن و لردگان بیشترین مقدار توزیع اوره را با توجه به سهمیه، در بخش توزیع کود‌های فسفاته شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و سامان و در کود‌های پتاسه نیز شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان بیشترین توزیع را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار