رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: ۱۲ نفر طی ایام تعطیلات نوروز در حوادث رانندگی جاده‌ای این استان جان باختند.

سعید مهری تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ایام عید نوروز امسال در استان را ۳۸۹ نفر اعلام کرد و گفت: در طرح سلامت نوروزی امسال ۱۷ بیمارستان دولتی استان به همراه ۱۰۵ مرکز بهداشت و مراکز جامع سلامت در حال خدمات رسانی به شهروندان است.

او تعداد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان اردبیل در تعطیلات نوروز را ۶ هزار و ۵۹۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ماموریت توسط عوامل اورژانس در سطح استان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با اشاره به مراجعه ۵۶ هزار و ۸۴۶ نفر به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان طی ۲ هفته اخیر بیان کرد: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون، تعداد ۴۸ هزار و ۷۷۱ نفر بیمار به صورت سرپایی در بخش‌های اورژانس خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

مهری اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۰۶ مورد از این مراجعات مربوط به موارد و مشکلات قلبی و ۷۳ مورد نیز مربوط به سکته مغزی مراجعان بوده است.

او اضافه کرد: همچنین در این مدت، هشت هزار و ۷۵ نفر در مراکز فعال اورژانس استان بستری شده و تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل همچنین گفت: در تعطیلات نوروز امسال در استان اردبیل ۵۳۳ مورد جراحی اورژانسی و ۷۸۲ مورد جراحی عادی انجام شده و علاوه بر این ۱۷۷ فرد بیمار به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شده است.

مهری از پیش‌بینی و سازماندهی ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس برای اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و افزود: این نیرو‌ها فعالیت خود را به صورت شبانه‌روزی در ۶۶ پایگاه جاده‌ای و شهری از روز ۲۴ اسفندماه آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در استان در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه‌روزی آماده‌سازی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.