دامپزشکی چابهار پای کار و پیشتاز در خدمت به مردم

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت:کار توزیع مکمل‌ها، واکسیناسیون و درمان رایگان دام بی وقفه انجام می‌شود و تاکنون با اقدامات ارزشمند صورت گرفته گزارشی از وقوع کانون بیماری در منطقه نداشته‌ایم.

 داریوش سرگزی معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» و با توجه به خطر بروز بیماری در جمعیت دامی مناطق سیل زده و لزوم واکسیناسیون و درمان به موقع دام، واحد مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی شهرستان چابهار روزانه روستا به روستا و دامداری به دامداری مراجعه می‌نمایند و کار توزیع مکمل‌ها، واکسیناسیون و درمان رایگان دام بی وقفه انجام می‌شود و تاکنون با اقدامات ارزشمند صورت گرفته گزارشی از وقوع کانون بیماری در منطقه نداشتیم.

وی اذعان داشت: واحد نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی با جدیت و مسئولیت پذیری مثال زدنی واحدهای عرضه سطح شهر شامل قصابی ها، رستوران ها، سردخانه ها، بازار ماهی فروشان، شرکت‌های بسته بندی ماهی و میگو، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مرغ و تخم مرغ را تحت نظارت داشتند تا در این ماه مبارک شهروندان و مسافران نوروزی با خاطری آسوده از سلامت غذا بر سر سفره بنشینند.

  سرگزی افزود: واحد آزمایشگاه اداره دامپزشکی چابهار با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و تجهیزات  به روز؛  نمونه‌های مربوط به مراکز تکثیر، آزمایشات محموله های صادراتی و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی را روزانه انجام داد تا کار تولید و صادرات بدون وقفه صورت گیرد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: روند تامین و تضمین سلامت دام و نیاز پروتئینی کشور حتی در لحظه تحویل سال در حال انجام بود و همکاران واحد قرنطینه مثل همیشه جهاد گونه در میدان حضور داشتند.

وی بیان داشت: در واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان هم با توجه به فصل آغاز پرورش میگو کار با جدیت و حساسیت پیگیری گردید.

  سرگزی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: همه این اقدامات با پای کار بودن فرزندان توانمند و متعهد استان سیستان و بلوچستان در حوزه دامپزشکی صورت گرفت تا جهش تولید با مشارکت مردم در این خطه از کشور عزیزمان به معنای واقعی کلمه در سال جدید تحقق یابد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چابهار گفت: سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکي چابهار آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارشات و انتقادات مردم می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار