کاهش قیمت میوه شب عید در آذربایجان شرقی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:با تصمیم کارگروه راهبری قیمت میوه شب عید در استان به ۲۵ درصد زیر قیمت بازار کاهش یافت.

آقای فتحی گفت: با تصمیم کارگروه راهبری قیمت میوه شب عید ده درصد دیگر کاهش یافت.

آقای فتحی گفت: طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید قیمت سیب اعم از قرمز و زرد برای مصرف کننده ۲۵ هزار تومان تعیین شد.

وی گفت: قیمت پرتقال برای مصرف کننده ۱۷ هزار تومان تعیین شد و مباشر طرح و متصدیان غرفه‌ها موظف به رعایت بوده و اکیپ‌های مشترک و انفرادی بازرسی به قیمت‌های ابلاغی نظارت کامل خواهند داشت.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با ۲۵ درصد زیر قیمت بازار صورت می‌گیرد این در حالی است که قبلا ۱۵ درصد بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید کاهش داشتیم.

وی بیان کرد: در کف بازار به وفور میوه وجود دارد و قیمت‌ها هم قیمت‌های متعادل و مناسبی هستند منتهی برای اینکه بتوانیم در خدمت همه اقشار و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم دولت تصمیم گرفت دو رقم میوه سیب و پرتقال را خودش تامین بکند که توسط سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با کمک سازمان میادین و تعاون روستایی این کار صورت گرفت.

آقای فتحی با بیان اینکه به حد کافی میوه تامین شده است اظهار کرد: میوه شب عید در ۶۰ غرفه در سطح استان از ۲۷ اسفند عرضه می‌شود که ۳۸ غرفه در سطح شهرستان هاست و ۲۲ غرفه نیز در تبریز است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: این میوه‌ها با نظارت دولتی و از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود که شامل ۴۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب است و هیچ محدودیتی در تامین وجود ندارد و اگر نیاز باشد باز عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.