معاون املاک و حقوقی اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: صدور اسناد تک‌برگی اراضی دولتی در استان در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد افزایش یافت که سهم مهمی در تثبیت مالکیت دولت و احقاق حقوق عامه مردم دارد.

حجت محمدی ثانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه درراستای تثبت اراضی ملی امسال سه هزار و ۲۰۰ مورد اسناد تک برگی اراضی دولتی صادر شده، گفت: تعداد اخذ اسناد تک برگی در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۲ مورد بود که امسال این رقم افزایش قابل توجهی دارد.

وی اضافه کرد: تثبیت مالکیت در اراضی دولتی و شخصی نقش موثری در کاهش زمین خواری و سوء استفاده سودجویان در اراضی موصوف و همچنین کاهش پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی دارد.

وی ادامه داد: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: صدور اسناد تک برگ در راستای ماده ۲۱۱ برنامه پنجم توسعه، جهت اجرای طرح کاداستر ملی با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی متقن بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام می‌شود.

محمدی گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان‌غربی در بانک زمین استان ثبت شده است.

وی با اشاره به رسالت سنگین حوزه املاک و حقوقی این اداره در پاسخگویی به مطالبه‌های مردمی اظهار کرد: بخش گسترده‌ای از سیاست‌های راه و شهرسازی بویژه در بحث واگذاری زمین به مجریان طرح‌های گردشگری، اقتصادی، تولیدی و صنعتی برعهده فعالان حوزه املاک و حقوقی است.

محمدی ثانی ادامه داد: فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی، حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه زیر ساخت‌های استان از دیگر وظایف این اداره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.