پذیرش اعتراض۲۷۲ هزار معلم در رتبه‌بندی/ معلمان هر سه سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه معلمان هر سه سال یکبار ارزیابی می‌شوند، گفت: اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار معلم در موضوع رتبه‌بندی بررسی و پذیرش شد.

قاسم احمدی لاشکی درباره اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی طرح بزرگی بود که انجام شد؛ اگر به آذر ۱۳۹۰ برگردیم در سند تحول بنیادین همچنین ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه فقط یک واژه از رتبه‌بندی آمده بود، اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان در درجه‌های پنج‌گانه افزود: برای رتبه‌بندی معلمان قرار بود که یک میلیون معلم در رده‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم رتبه بندی شوند.

احمدی لاشکی یادآورشد: براساس چهار شاخص مهم که مهم‌ترین آنها شایستگی‌های عمومی بود و بر مبنای تکلیف قانون‌گذار برای این مرحله ۳۰۰ امتیاز درنظر گرفته شد همچنین برای شایستگی‌های تخصصی ۳۰۰ و اختصاصی۲۶۰ و برای تجربه نیز ۲۴۰ امتیاز قرار داده شد؛ در واقع هر کدام از این موارد زیرشاخه‌هایی را داشت که عدد‌های آنها جابه‌جا می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای رتبه‌بندی در ظرف زمانی اندک میسر نمی‌شد، اما در نهایت رتبه‌بندی اجرایی شد و بی‌شک در این کار ایراداتی هم وجود داشت؛ بنابراین اجازه دادیم که اعتراض‌ها مطرح شود و در این راستا، اعتراض‌های حدود ۲۷۲ هزار نفر بررسی و پذیرش شد و اکنون تعداد چند هزار نفر هم فاقد رتبه هستند که به زودی حل و فصل می‌شوند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: اکنون کار‌های مربوط به نومعلمان و ورودی‌های سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردیم، افراد در هیات ممیزه‌ها مشغول به کار شدند و آنها را هم بررسی کردیم.

ارزیابی رتبه‌بندی معلمان هر سه سال یک‌بار 

وی با اشاره به ارزیابی هر سه سال یکبار برای رتبه بندی معلمان تاکید کرد: اکنون برای دور دوم بررسی‌ها درصدد هستیم تا بخش‌هایی از قانون که نیاز به اصلاح دارد از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود همچنین مواردی که در آیین‌نامه نیاز به اصلاح دارد نیز با هماهنگی دولت این اصلاح‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی باید منجر به کیفیت بخشی، ارتقای جایگاه علم و معلم شود، گفت: زمان بررسی و تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هنوز مشخص نیست؛ آیین‌نامه باید از وزارت آموزش و پرورش به دولت ارسال شود تا در کمسیون‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و مسیر خود را طی کند.

احمدی لاشکی ادامه داد: یکی از نکات این است که نزدیک به سه هزار نفر از افرادی که شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند، کارمندانی هستند که معلم نبودند بنابراین مشمول رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مهر ۱۴۰۰
۰۴:۰۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چرا صندوق بازنشستگی حکم اصلاحیه رتبه بندی برایمان صادر نمیکنه؟ ریالی تا این لحظه بابت رتبه بندی فوق العاده رتبه و پاداش و ... دریافت نکردم لطفا" پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اگر یک ریال به حقوق کارکنان دولت اضافه شود ده هزار تومان روی اجناس روی قیمت اجناس گذاشته می شود .تورم اینقدر زیاد شد اگر حساب کنی حقوق معلمین نه تنها زیاد نشد بلکه کم هم شد و در رتبه بندی هم بعضی نور چشمی ها رتبه بالا گرفتند و بقیه حقوقشان در زیر خط فقر پایین تر آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
معلمین بازنشسته مهرماه ۴۰۰ از امتیازات سامانه رتبه بندی برخوردار میشوند ولی اصلاحیه آنان صورت نپذیرفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بازنشسته ۱۴۰۰ مهر ماه به بعد لطفا مابالتفاوت پاداش وحکم این گروه را اعمال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مابازنشستگان مهر1400،مشمول قانون رتبه‌بندی هستیم،اما متاسفانه اسم رتبه‌بندی رایدک میکشیم.نه معوقه ،نه اجرا ونه اعمال رتبه بندی ونه مابقی پاداش.با گذشت دوسال چرا ازین حق قانونی محروم هستیم.لطفا خواهشا تا پایان سال 1402پرداخت نمایید.دروقت کم پایانی همان سپاسگزار.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته آبان 1400
۰۰:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام ، وقتی حرف از رتبه بندی میشه حالم بد میشه دوساله که داریم انتظار می کشیم ، مدارک سی ساااااااال رو بارگذاری کردیم رتبه هم گرفتیم ولی دریغ از یک ریال ... بخدا حق معلم خوردن نداره اونم معلمانی که چندین سال در سمت حق التدریس استثمار شدن ، بعد از این همه زحمت ، خستگی به تنمون موند ، لطفا یه آدم دلسوز و عادل به جناب رئیس جمهور بگه بابت کدوم اجرای صحیح و دقیق رتبه بندی از وزیر تشکر کردین ؟؟؟ برای ما بازنشستگان نیمه دوم 1400 که هنوز اجرا نشده کاش به قانونی که تصویب شده احترام بگذارین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
دولت ناکارآمد ۱۸ ماه معوقات رتبه بندی را بالا کشید بدون هیچ توجیه منطقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام .بازنشسته هایی که مهر۴۰۲ بازنشسته شدند و بعد مهر ماه احکام اصلاحی رتبه از ۱ به ۴ شده اما در حکم بازنشستگی تاثیری نداشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
دبیران و معلمان دینی قران عربی پرورشی و مشاور رو بصورت رایگان به مساجد بسپرید و حقوق و وقتشونو روی بقیه سرشکن کنید
وقتی ۳۰ درصد مدارس غیرانتفاعی هستن دیگه نیازی به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار معلم و دبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
پیگیر برقراری فوق العاده ویژه و فوق العاده خاص و رفاهیات باشید لطفا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
مگه خود اموزش و پرورش نمیدونه که کدام معلم چه مدارک و چه تشویقی هایی داره؟؟ بعد میگن تو سامانه مدارک بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا اعتراضات به آزمون استخدامی ترتیب اثر داده نشد!
حتی به میزان ۰.۰۱ نمره ؟
واقعا چقدر فساد اداری حاد شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
لطفا درمورد درج رتبه بندی آموزگاران بازنشسته مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سازمان بازنشستگی رسیدگی بعمل آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
رتبه بندی طرحی بود که نه درست قانون گذاری شده نه درست اجرا شده. تا دیر نشده یا منحل بشه یا درست اجرا بشه. ظلم بزرگی بود، بصورت منطقه ای بصورت سلیقه ای اجرا شده. اصلا مبنای قانونی و درست نداشته، اثر عکس داره، خیلی غم انگیز که افراد با مدرک سواد و رزمه کمتر رتبه گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
رتبه بندی به شیوه ای نامناسب اجرا شد برای دریافت رتبه امتیاز کمترین بخش را اعمال می کنند مجموع امتیاز ها وبیشترین امتیازها تأثیری در رتبه ندارد درضمن کارنامه های صادر شده فاقد نام ارزیاب هستند یعنی اصلا ارزیابی صورت نگرفته و شانسی رتبه های را اعمال کرده اند
France
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام دولتي که‌ ۶ ماه حقوق حق التدریس فرهنگيان را پرداخت نکرده‌ است، حق صحبت از آینده نگري را ندارد.لطفا استعفا دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام معلم بازنشسته :اگر دروغ نمی گویید تریبون آزاد در تلوزیون به فرهنگیان مظلوم بدهید تا دروغ هایتان را برای مردم بیان کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام دراین رابطه معلمین ابتدایی بازنشسته اول مهر ماه برابر مصوبه مجلس ازامتیازات رتبه بندی برخوردار شدند وحتی رتبه آنان نیز درسامانه مشخص گردید ولی باتوجه به سپری شدن مدت ۲سال ازآن تاکنون ازاحکام رتبه درحکم بازنشستگی بهر ه مند نگردیده اند لطفا رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
فقط همین روبلدی بگی؟چرا یادتان از مطالبات نمیاد؟چرا اضافه کار طرح تثبیت،معوقات۱۴۰۰ وحق التدریسها رو پرداخت نمیکنید؟منتظرید طلا گرمی ۱۰میلیون بشه بعد بدین؟خدا لعنتتون کنه که فقط دارین طلم میکنین ب کارمندان زیردست و فقط بلدین تهدید کنید.سایر وزارتخانه ها هم مدیرانشان تهدید و اجبار ب بارگزاری مدرک میکنن؟حالم ازین معلمی ب هم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
معوقات رتبه بندی چی شد آقای لاشکی؟
آخرین اخبار