رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: تعداد ۳۹۷ هزار و ۱۰۲ نفر از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون و در هنگام بازگشت به کشورشان با خطرات مین و مهمات عمل‌نکرده آشنا شدند.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۹۷ هزار و ۱۰۲ نفر از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون و در هنگام بازگشت به کشورشان آموزش‌های مربوط به خطرات مین و مهمات عمل‌نکرده را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر و سازمان ملی مهاجرت ارائه می‌شود که از این تعداد تبعه، ۳۷۱ هزار و ۱۱۴ نفر مرد، ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر زن و ۱۲ هزار و ۳۳۸ نفر کودک هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: اتباع افغانستانی در این برنامه بشردوستانه که در مرکز پیش‌آگاهی از خطرات مین و مهمات جنگی، واقع در مرز زمینی دوغارون، اجرا می‌شود؛ با انواع مین و تسلیحات جنگی، علائم خطر، مکان‌های مشکوک و نحوه برخورد با مصدومان آشنا می‌شوند.

رمضانی بیان کرد: برنامه پیش‌آگاهی از خطرات مین از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون اجرا می‌شود که تا امسال ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۸۶ نفر تبعه افغانستانی از آموزش‌های این برنامه بهره‌مند شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بروشور‌هایی با مطالب آموزشی به زبان‌های فارسی دری، پشتو و انگلیسی جهت آگاهی بخشی بیشتر میان اتباع افغانستانی توزیع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد خاطرنشان کرد: مناطق متعددی در کشور افغانستان به علت سال‌ها جنگ و درگیری، به مین و مهمات جنگی آلوده شده اند که سالانه تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای می‌گذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.