امام جمعه ایلام:

محلات و شهر‌های استان قرآن محور باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه محلات و شهر‌های استان باید قرآن محور باشند، گفت: قرآن کریم بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام اله‌نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در یکصدمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال جدید به شادی مردم رنگ معنویت می‌دهد.

وی با بیان اینکه با اشاره به راه اندازی دبیرخانه زبان کردی ایلام در استان، ابراز کرد: تدوین کلمات و لغات کردی ایلامی در یک مجموعه نیاز فرهنگی استان است که می‌تواند در آداب و رسوم و فرهنگ ما هم در داخل و در خارج کشور داشته باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه و مطبوعات استان در قرارگاه رسانه‌ای انتخابات استان، تصریح کرد: وقتی دشمن برای مهندسی افکار عمومی جامعه هزینه و کار می‌کند ضرورت دارد برای مقابله با برنامه‌های دشمن به صورت قرارگاهی فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه لازم است متناسب با شرایط روز این قرارگاه رسانه‌ای در استان فعال باشد، گفت: یکی از ضرورت‌های جامعه ما توجه به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و بهترین سنگر در برابر آسیب‌های اجتماعی قرآن کریم است.

امام جمعه ایلام با اشاره به آموزش مربیان تمام کودکستان‌های استان با محوریت قرآن کریم، ابراز کرد: اگر مربیان با سبک تربیت اسلام آموزش داده شوند بسیار در تربیت نسل قرآنی در جامعه تأثیر گذار خواهند بود.

وی یادآور شد: جلسات خانگی در مناطق شهری و روستا نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دارد و با توجه به فعالیت ۶۵ موسسه قرآنی در استان لازم است که این موسسات در زمینه تربیت و آموزش قرآن کریم وارد میدان شوند.

وی با تاکید بر اینکه محلات شهر‌های استان باید قرآن محور باشد، افزود: اگر در هر محله‌ای یک مربی محور قرار گیرد و نسبت به برگزاری جلسات قرآنی خانگی اقدام کند، زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در محلات فراهم می‌شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های مالی است، گفت: در هر روستا باید یک محفل قرآنی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اختصاص بودجه فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دینی، مذهبی و قرآنی در سطح استان، مطرح کرد: ما نباید برای فعالیت‌های دینی و رسانه‌ای در استان دغدغه تامین بودجه داشته باشیم چرا که دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی از هیچ تلاش فروگذار نیستند.

وی ابراز کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیاری مناسبی برای پاسداری از دین اسلام و ارزش‌های دینی و معنویت افزایی در جامعه است.

وی گفت: حدود ۱۰۰ مبلغ مذهبی به تعداد روحانیون استان در ایام ماه مبارک رمضان افزوده شده که فرصت مناسبی در راستای توسعه شعائر دینی است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی و جلوگیری از روزه خواری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی بیش از گذشته در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و با هنجارشکنان نیز برابر قانون با آنان برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
اونهای که پول ندارن پول میاد دستشون