آیت‌الله اعرافی گفت: با تأمین مسکن جوانان، تحول عظیمی در تسهیل ازدواج، آرامش و آسایش خانواده ایجاد می‌شود.

آیت‌الله اعرافی  مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر دولت و دستگاه‌های مسئول با همت و همکاری مردم بتوانند مقوله مسکن را تا حدی حل کنند؛ با مسکن درواقع بیش از ۵۰ درصد بار یک خانه و خانواده برداشته می‌شود و تحول عظیمی در تسهیل ازدواج، آرامش و آسایش خانواده ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش دولت و دستگاه‌ها بر تسهیل مسائل مسکن است و جای تقدیر دارد افزود: در استان یزد حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار واحد مسکونی پایه ریزی و هم در شهرستان میبد با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار بالغ بر ۵ تا ۶ هزار واحد مسکونی پایه ریزی شده است که از دستگاه‌های مسئول کشوری، استانی، شهرستانی تشکر می‌کنیم.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: در احداث مسکن باید به مردم اعتماد کرد و تا جایی که امکان دارد؛ ساخت و ساز را به خود مردم واگذار کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربه نشان داده است و درشهر ما به واسطه همین مصلی و از قبل برخی از طرح‌های دیگر، صد‌ها و هزاران زمین به خود مردم واگذار شده و ساخت آن را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: عمده آن است که دولت واگذاری زمین به شکل مناسب را برنامه ریزی کند تا مردم و نسل جوان خودشان بسازند و اعتماد به نسل جوان وجامعه برای همه امور ازجمله ساخت مسکن اصلی است که باید به آن توجه داشت. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نکته دوم قیمت مناسب و اقساط مناسب است و باید تا جایی که امکان دارد؛ دراقساط، پرداخت و قیمت، نسل جوان و افرادی که تاز تشکیل زندگی داده اند را ملاحظه کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هزینه‌ها برای ایجاد زیرساخت بالاست گفت: باید دستگاه‌های مسئول، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بانک‌ها تا جایی که امکان دارد بار نسل جوان را در ساخت مسکن تسهیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.