با زمین خواری دانه درشت‌ها به شدت برخورد شود

امام جمعه میبد گفت: اداره راه و شهرسازی باید در جا‌هایی که به زمین خواری دانه درشت‌ها می‌رسد به شدت سخت بگیرد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در دیدار دهشیری رئیس دادگستری استان یزد و اقبال مدیرکل ثبت و اسناد استان، گزارش‌های رئیس دادگستری و ثبت اسناد را در باز شدن گره‌های شهرک آیت الله حائری، امید بخش و دلگرم کننده خواند.

او افزود: این مشکل طی ۳ دهه گذشته جمعی از ایثارگران را که در شهرک آیت الله حائری مطالبه داشتند آزار می‌داد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور دوره خدمت دهشیری و اقبال را دوره گره گشایی، قانون مداری با نگاه علمی و مردمی خواند و گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال در این چند سال خوب عمل کرده و خیلی از گره‌ها را باز کرده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی باید در جا‌هایی که به زمین خواری دانه درشت‌ها می‌رسد به شدت سخت بگیرد.

او بیان کرد: اما در جا‌هایی که طرفش مردم مستضعف و نهاد‌های، عمومی مثل آموزش و پرورش و شهرداری است؛ طبق قانون، اما با اختیارات بیشتر، که بهره مندی آن‌ها موجب خدمت بهتر و بیشتر می‌شود باید سهل و آسان بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مقوله وقف و احیاء آن هام تاکید کرد و افزود: وقف امر مهمی است و هنوز هم هزاران قطعه در شهرستان میبد وجود دارد که دارای مشکل است و باید با اوقاف در احیاء آن همکاری کرد.

آیت الله اعرافی با تقدیر از همت فرماندار و مسئولین در طرح نهضت ملی مسکن گفت: دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند در حوزه مسکن، نقطه ابهامی باقی نگذارند که بعدا مردم گرفتار شوند و ده‌ها سال طول بکشدکه گره آن مشکل را باز کنند.

در این دیدار تعدادی از اسناد مالکیت زمین‌های موقوفه، نهضت ملی مسکن، مسکن، روستای رکن آباد، سند مالکیت مدرسه ایی در ندوشن، موقوفات کاظم آباد به فرماندار، بابایی رئیس اداره، کریم بیکی بخشدار مرکزی، کارگر مدیر آموزش و پرورش و اقبال یکی از آزادگان سرافراز به صورت نمادین تحویل داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار