در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امتحانات نهایی باعث عدالت آموزشی می‌شود چرا که تمام سوالات در همه مناطق کشور یکسان است.

وی افزود: امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود و دانش‌آموزان با ظرفیت خود سوالات را پاسخ می‌دهند.

گفته شده، امتحانات نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری با تاکید بر محتوای کتاب درسی و جداول بارم بندی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و سوالات به گونه‌ای طراحی می‌شود که اگر دانش‌آموزان مفاهیم را مفهومی یاد گرفته باشند، مشکلی نخواهند داشت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نیز گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی رسیده است، این سوابق تحصیلی مربوط به دروس پایه دوازدهم است که سهم دروس عمومی ۲۸ درصد و دروس تخصصی ۲۲ درصد است.

گفتنی است که سهم سوابق تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به ۶۰ درصد و کنکور به ۴۰ درصد می‌رسد که ۳۰ درصد مربوط به دروس عمومی و ۳۰ درصد مربوط به دروس اختصاصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۱:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگر تدریس هم در همه مناطق کشور یکسان که میگید عدالت آموزی صورت میگیرد بنده در منطقه هستم که یک معلم مرا در این سال در دو کتاب بد بخت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
امتحان نهایی خودش باعث وخیم تر کردن مافیای کنکور شد چون علاوه بر کتاب تست الان باید طرف پول کتاب و کار کردن در امتحان نهایی را هم بدهد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
با سلام، تأثیر امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه کاری ارزنده است، اولاً اعتبار را به آموزش و پرورش و همچنین مدرسه برمی‌گرداند، ثانیاً استرس کمتری نسبت به کنکور دارد. اما باید آزمون های نهایی در صحت کامل برگزار شود، زیرا امکان تقلب در آن از کنکور بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
حق التدریس ، حق الزحمه سالهای گذشته کارآموزی هنرآموزان ، معوقعه ۶ ماه رتبه بندی ۱۴۰۰ ، فوق العاده رفاهیات و برقراری فوق العاده ویژه کجاست !؟ چرا پرداخت نمی شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
امتحانات نهایی عدالت آموزشی را زیر سوال می برد چون باز عده ای که از امکانات بیشتر برخوردارند صاحب رتبه های برتر خواهند بود،باید این طرح لفو شود و کنکور همچنان باشد،ظرفیت پذیرش نیز به یک صدم کاهش یابد چون شغلی نیست و جذب در حد پنج درصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
امکانات ربطی به عدالت نداره، در غیر این صورت عدالت صفر خواهد بود، اول معنی یه چیزو یاد بگیرید.
آخرین اخبار