رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: نظارت کارشناسان دامپزشکی بر بازار توزیع فراورده‌های خام دامی در این شهرستان تشدید شد.

عباس آغاز رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان ۲ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری چهار نفر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی تشدید شد.

وی اضافه کرد: دامپزشکی در راستای وظایف بهداشتی خود، وظیفه نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، عسل و از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشاء دامی در همه مراحل برخورد خواهد شد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان در خواست کرد از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

وی گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی مستقر درشبکه دامپزشکی با شماره تماس ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ از ساعت ۸ صبح تا ۱۴و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

آغاز با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو در جاده‌های بین شهری و راه اندازی قصابی سیار و برخورد قاطعانه دامپزشکی با این افراد متخلف گفت: طبق نظر کارشناسان دامپزشکی گوشت دام پس از کشتار باید در زنجیره سرد حداقل به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا قابلیت مصرف داشته باشد.

وی به شهروندان مهابادی اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.