کشت ۲ محصول به روش تونلی در سرپل ذهاب

مدیر جهادکشاورزی گفت : ۱۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به روش تونلی به کشت ۲ محصول خیار و گوجه فرنگی اختصاص یافت.

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی گفت : روش تونلی یک فرآیند‌های ایده آل کاشت محصولات سبزی و صیفی است که با سازه‌های فولاد گالوانیزه چندین حلقه نیم دایره‌ای با فاصله از هم ایجاد شده و پلاستیک را به صورت تونلی روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود هشت هزارتن محصول گوجه فرنگی و خیار از سطح مزارع برداشت و روانه بازار داخل و خارج استان کرمانشاه شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: ازمزایای روش کاشت تونلی، کاهش خطرات خسارات ناشی ازسرما، یخبندان، تگرگ و همچنین مدیریت‌بهتر، صرفه‌جویی در مصرف‌آب، از همه مهم‌تر زودرس بودن محصول و در واقع ورود زودهنگام محصول به بازار است.

وی بیان کرد: کیفیت‌میوه در سیستم‌های تونلی نسبت به گوجه‌فرنگی‌های فضای باز بالاتر است، گوجه‌فرنگی‌های موجود در تونل‌های بلند بازدهی‌بالاتری در بازار میوه دارند.

وی اضافه کرد: فشارکمتر از بیماری‌ها و آفات حشرات نیز می‌تواند نیاز به کاربرد‌های قارچ‌کش و حشره‌کش‌ها را در روش کشت تونلی کاهش دهد.

وی اشاره کرد: از تونل‌های بلند برای افزایش فصل‌رشد استفاده می‌شود، که امکان تولید زودتر در بهار و بعد از آن در پاییز را فراهم می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.