مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی در این انجمن خدمات دریافت می‌کنند که یک هزار و ۷۰۰ نفر از آنها با کمک خیرین از چرخه دیالیز خارج شده و به زندگی سالم بازگشتند.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه کلیوی زنجان گفت: در حال حاضر در همه شهرستان‌های استان مرکز دیالیز و دفاتر انجمن کلیوی وجود دارد و خدمات حمایتی، پشتیبانی و درمانی برای عموم مدجویان به خصوص نیازمندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری و کمک رسانی خیرین یکی از افتخارات انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان است، یادآور شد: یکی از مهمترین بخش فعالیت انجمن کلیوی این است که بیماران پیوند کلیه و مراقبتی مادام العمر از این انجمن دارو و درمان دریافت می‌کنند و پشتیبانی می‌شوند.

طهماسبی با بیان اینکه تعداد خیرین همراه و همکار با این انجمن ثابت نیست، اظهار داشت: ساختمان انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی دارای بخش دیالیز و ۳۰ تخت است که به طور رایگان در سه نوبت به بیماران دیالیزی خدمت ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیوند عضو تنهاترین درمان اساسی بیماران دیالیزی است، تصریح کرد: این انجمن با افزایش هزینه‌ها و تعداد بیماران کلیوی به کمک هرچه بیشتر مردم خیر و نوعدوست برای پشتیبانی از بیماران تحت پوشش نیاز دارد.

طهماسبی با تاکید بر اهمیت غربالگری و پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیوی، گفت: باید با اطلاع رسانی لازم به عموم مردم از ظرفیت انجمن کلیوی زنجان برای پایش و پیشگیری از این بیماری استفاده کرد.

وی افزود: پیشگیری بهترین و ارزانترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، فشار خون و کلیه بوده که مهترین عامل آن کم تحرکی، مصرف زیاد قند، نمک و چربی است.

طهماسبی با اشاره به اینکه پایش این بیماری به طور رایگان تا پایان امسال در انجمن کلیوی زنجان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سایر روز‌ها نیز این امر با تعرفه خیریه انجام می‌شود و کسانی که علایم اولیه این بیماری را دارند می‌توانند برای غربالگری مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.