کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی، آسمان ابری به همراه وزش باد برای استان پیش بینی می‌شود که این وضعیت تا عصر جمعه ادامه می‌یابد.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از عصر جمعه به تدریج سامانه دیگری وارد استان می‌شود که به سبب آن پوشش ابر‌ها افزایش می‌یابد و این سامانه تا اواخر وقت شنبه با بارش‌های پراکنده باران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: بر اثر فعالیت این سامانه همچنین بارش پراکنده برف در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود و روز شنبه هفته آینده سرعت وزش باد نیز افزایش می‌یابد.

قدیمی اظهار داشت: افزایش سرعت باد موجب وقوع کولاک برف به خصوص در گردنه‌های استان خواهد شد و روز‌های یکشنبه تا ظهر دوشنبه هفته پیش رو به طور موقت فعالیت این سامانه فروکش می‌کند و آسمان صاف تا قسمتی ابری می‌شود.

وی با بیان اینکه از عصر دوشنبه دوباره ورود سامانه بارشی را به استان انتظار داریم، گفت: برای روز‌های آینده به لحاظ دمایی انتظار نوسانات قابل توجهی را نداریم و روز‌های شنبه و یکشنبه دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

قدیمی افزود: طی شبانه روز گذشته خیرآباد با منفی پنج درجه کمترین و چورزق با ۲۴ درجه بیشترین دما را ثبت کردند و دمای فعلی شهر زنجان نیز یک درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان یک و ۱۷ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴ درجه، خرمدره صفر و ۱۵ درجه، آب‌بر هفت و ۲۰ درجه، قیدار ۲ و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۷ درجه و ماهنشان سه و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.