استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی دومین استانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد.

مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی گفت: تلاش کردیم تا مانعی برای راه اندازی صنایع تبدیلی در استان وجود نداشته نباشد و ادارات آبفا، صمت و کشاورزی باید این تلقی را داشته باشند که این واحد‌ها جزء صنایع هستند و هر کمکی لازم است به این صنایع تبدیلی استان انجام شود.

او با اشاره به وضعیت نرخ بیکاری استان گفت: استان مرکزی دومین استانی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد و تا پاییز امسال که آخرین نرخ بیکاری کشور اعلام شده از هشت و یک دهم درصد در سال گذشته به عدد شش و سه دهم درصد رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هم گفت: صنایع تبدیلی طبق بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر ممنوع بودن تخصیص آب به بخش کشاورزی صدمه دیدند و مقرر شد واحد‌هایی که دارای چاه آب هستند و قصد تأسیس صنایع تبدیلی را دارند مشکلی در استان نداشته باشند.

بیکی افزود: دستور کار بعدی تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در پاسخ به استعلام مرتبط با صدور پروانه واحد‌های گلخانه‌ای بود.

او ادامه داد: مقرر شد واحد‌هایی که مشکل سوخت‌رسانی دارند در صورتی که دسترسی به گاز باشد شرکت گازرسانی جوابگوی استعلامات باشد و واحد‌هایی که دسترسی به شبکه گاز ندارند سوخت مایع آنها تأمین و به استعلامات جواب داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
اگه این آمار درسته پس چرا این همه بیکار تحصیل کرده داریم.امار صحیح به مردم بدید لطفاً.....افزایش حقوق ۲۰درصد بعد تورم ۵۰درصد افزایش حقوق ها بایستی متناسب با تورم باشه ما چند ماه است گوشت نمی‌توانیم بخریم ایهاالناس کمی انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
احتمالا همه ی این بیکارها هم دور و بر ما هستند !!!! بله کسی که از روی ناچاری و بیکاری مجبوره با پراید 83 مسافر کشی کنه و روزی 60-70 تومن به زور کار کنه از نظر این مسئولین بی عار و بی درد بیکار محسوب نمیشه ... دیدگاه مسئولین ما اینه که یه چند سال دیگه دهه شصتی ها از سن کار میگذرن بیکار هم که باشن از آمار کار خارج میشن . پس نرخ بیکاری کم میشه . آفرین به این مسئولین با این نگاه ...