معاون اقتصادی استاندار مرکزی: استان مرکزی رتبه اول کشور را در نهضت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل کسب کرد.

میرزاخانی در مراسم افتتاح ۱۷۷ طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط در استان مرکزی در شهرک صنعتی شهید چمران ساوه افزود: استان مرکزی سال گذشته با احیای سیصد و ۲۱ واحد تولیدی رتبه اول کشور را در نهضت احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل کسب کرده که این رتبه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظام بانکی در دولت سیزدهم به منظور رفع چالش‌های بخش تولید کسب شده است.

او افزود: با نتایج به دست آمده تاکنون انتظار می‌رود که امسال نیز این استان رتبه اول نهضت احیای واحد‌های تولیدی کشور را کسب کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال با هم‌افزایی و همبستگی دستگاه‌ها نرخ بیکاری استان از ۸.۱ در پاییز ۱۴۰۱ به ۶.۳ در پاییز امسال رسیده است که حدود دو درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: مراسم افتتاح هشت هزار واحد کسب کار خرد، کوچک و متوسط در کشور برگزار شد که سهم استان مرکزی حدود ۱۷۷ طرح با اشتغال زایی ۹۸۸ نفر است.

نوروزی افزود: برای این تعداد طرح در مجموع سیصد و ۶۴ میلیارد و هفتصد و ۵۷ میلیون ریال تسهلات پرداخت و بیش از پانصد و ۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
او ادامه داد: در سال جاری صندوق کارآفرینی امید ششصد و ۸۵ فقره تسهیلات با اعتباری به ارزش صد و ۹۵ میلیارد تومان به واحد‌های خرد، کوچک و متوسط پرداخت کرد.

از ابتدای سال تاکنون برای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار نفر فرصت شغلی شده است.

واحد تولیدی تولید کنسانترۀ خوراک دامی با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و ظرفیت تولید ۱۰ تن انواع کنسانتره خوراک دام و طیور در هر ساعت و با ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر احداث شده است.

برچسب ها: افتتاح ، کسب و کار ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.