بهره مندی بیش از ۵۰ هزار خوزستانی از خدمات مشاوره تغذیه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از ابتدای امسال بیش از ۵۰ هزار فرد مبتلا به چاقی، دیابت و پره دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا خدمات مشاوره تغذیه را دریافت کرده‌اند.

 پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به روز جهانی کارشناسان و متخصصان تغذیه گفت: دومین چهارشنبه ماه مارس هر سال روز جهانی رژیم درمانگر است که در کشور ما به نام روز کارشناسان و متخصصان تغذیه نام‌گذاری شده و امسال مصادف با ۱۳ مارس و ۲۳ اسفندماه است.

او  افزود: رژیم درمانی (Diet-therapy) به معنای استفاده از رژیم غذایی نه تنها برای بیماران بلکه برای افراد سالم نیز است؛ بدین معنی که افراد سالم نیز باید به نوبه خود از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند تا بدین وسیله از ابتلا به سوءتغذیه و بیماری‌های غیرواگیر مصون بمانند و از سلامت کامل برخوردار شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خدمات ارزشمند کارشناسان تغذیه، یک زنجیره کلیدی در بخش آموزش، مشاوره و ارائه برنامه غذایی به منظور پیشگیری و درمان بیماری و ارتقای وضعیت تغذیه جامعه است. از آنجا که جایگاه جهانی تغذیه و تاثیر آن در سلامت در چند دهه اخیر برجسته‌تر شده است، کارشناسان و متخصصان تغذیه با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص خود راهکار‌های علمی برای سالم زیستن را استخراج کرده و دانش تغذیه را به شکل عملی به مخاطب عام ارائه می‌دهند.

آقای بختیاری‌نیا می‌گوید: در دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز با حضور ۶۷ کارشناس و کارشناس ارشد تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این خدمات در حال ارائه است و از ابتدای امسال بیش از ۵۰ هزار فرد مبتلا به چاقی، دیابت و پره دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا خدمات مشاوره تغذیه را دریافت کرده‌اند و بیش از ۱۰ هزار مورد آموزش گروهی برای مادران باردار، دانش آموزان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران دارای کودک زیر پنج سال برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.