شکایت سازمان‌های مردم نهاد در دانمارک برای توقف صادرات تسلیحات به تل آویو

شماری از سازمان‌های غیردولتی در دانمارک با شکایت به دادگاه خواستار توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

رژیم صهیونیستی طی عملیات پنج ماهه خود در نوار غزه آن‌چنان توحشی از خود نشان داده است که حتی بسیاری از کشور‌های غربی حامی تل آویو نیز مجبور به ابراز نگرانی از شرایط موجود شده‌اند. در این میان، سازمان‌های مردم نهاد نقشی فعال در زمینه آگاهی بخشی اجتماعی ایفا می‌کنند.  

به گزارش الجزیره، چندین سازمان غیردولتی در دانمارک از پلیس و وزارت خارجه این کشور به منظور توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی در دادگاه شکایت کردند.  

براساس اعلام رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد شامل آکسفام دانمارک، عفو بین الملل دانمارک، سازمان حقوق بشر فلسطین الحق و گروه اقدام دانمارک جزء چهار نهادی هستند که این شکایت را در دادگاه مطرح ساخته‌اند.  

در بیانیه مشترک این نهاد‌های مردمی آمده است: خطر آشکاری وجود دارد که تسلیحات نظامی ارسال شده از سوی دانمارک برای اسرائیل به منظور کشتار و جنایات جدی علیه غیرنظامیان فلسطینی مورد استفاده قرار گیرد.  

این بیانیه می‌افزاید: در صورت وقوع این امر، دانمارک قوانین بین المللی مربوط به تجارت تسلیحات را نقض کرده و در خطر همدستی در نقض قوانین بین المللی بشردوستانه شامل جنایت جنگی و احتمالا نسل کشی قرار می‌گیرد.  

این شکایت هنوز در مراحل مقدماتی قرار داشته و مشخص نیست روند رسیدگی به این موضوع چگونه پیش خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار