مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.

 جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای استان در ۱۱ ماه امسال گفت: این تعداد مسافر در قالب ۱۶۰ هزار و ۸۶ سفر انجام شد و از رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۱ ناوگان عمومی جاده‌ای در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند افزود: این تعداد شامل ۲۸۶ اتوبوس، ۲۰۹ مینی بوس و ۳۰۶ سواری است که هزار و ۴۴۴ راننده در این حوزه مشغول به کار هستند.

جلال زاده با اشاره به فعالیت ۴۷ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان بیان کرد: ۶ پایانه مسافری عمومی در شهرهای؛ بیرجند، قاین، فردوس، طبس و سرایان، همچنین ۹ پایانه اختصاصی نیز در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عمده مقصد مسافران را به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران عنوان کرد و گفت: میزان اشغال صندلی در اتوبوس ۱۹ نفر در هر سفر بوده و این نسبت عدد سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد جابه جایی مسافر در سطح استان توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به حمل و نقل هوایی و ریلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.