مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: استان برای پایداری و ثبات در ذخایر خونی روزانه به ۲۰۰ مراجعه کننده اهدای خون نیاز دارد.

پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: استان برای پایداری و ثبات در ذخایر خونی روزانه به ۲۰۰ مراجعه کننده اهدای خون نیاز دارد تا بتواند شرایط اهدای خون در افراد بیشتری را تشخیص دهد.

صالحی فر افزود: در استان قزوین ذخیره‌های خونی در حدود هفت روز است که ذخیره پایداری محسوب نمی‌شود و روزانه حداقل به ۲۰۰ مراجعه کننده نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تمام مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند، ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که از بین مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون استان قزوین تا پایان بهمن ماه امسال تنها ۷۴ درصد صلاحیت اهدای خون داشته‌اند که این موضوع ضرورت افزایش تعداد مراجعات را بیشتر می‌کند.

صالحی فر با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و همزمانی با آغاز ماه مبارک رمضان تاکید کرد: افزایش مصرف خون در مراکز درمانی این موضوع را پررنگ می‌کند که مدت زمان ذخایر خونی باید به حداقل ۱۰ روز برسد.

این مسئول بیان کرد: قرار گرفتن استان قزوین در مسیر ارتباطی مرکز، شمال و غرب کشور باعث شده که وجود ذخایر پایدار خون و فرآورده‌های مشتق از آن، از اهمیت ویژه‌ای در ایام پر تردد برخوردار باشد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: از شهروندان قزوین خواهشمندیم تا در روز‌های باقی مانده از سال با نذر خون در این اقدام مبارک و نیکوکارانه مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.