رییس شورای اسلامی شهر سمنان از رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری، ساماندهی ورودی‌های سمنان برای ورود مسافران و آمادگی و زیباسازی شهری در آستانه نوروز خبرداد.

مهدی خراسانیان رییس شورای اسلامی شهر سمنان از رکورد تحقق بودجه شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه امسال شهرداری ۱۴ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بود که ۸۲ درصد از آن به میزان هفت هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تحقق یافت که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

مهدی خراسانیان به پیش‌بینی نهایی برای تحقق بودجه امسال تا ۹۵ درصد اشاره و اضافه کرد: از کل بودجه شهرداری سمنان برای امسال هفت هزار میلیارد ریال مربوط به بخش عمرانی و پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال مربوط به بخش جاری و فصول اقتصادی بود.

وی تاکید کرد: با همت مدیریت شهری سمنان امسال بخش درآمد‌های عمومی ۱۵ درصد و بخش تملک دارایی از فروش املاک ۴۷ درصد افزاش درآمد‌های شهرداری را رقن زد.

وی به تصویب بودجه‌ای سال ۱۴۰۳ در شورای اسلامی شهر سمنان اشاره و تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که کلیه بخش‌های آن طی ۱۲ جلسه تخصصی بررسی شد.

به گفته خراسانیان، انتظار شورای اسلامی شهر سمنان ابتدا تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سپس تعریف طرح‌های جدید متناسب با نیاز شهر است. از سوی دیگر چشم انداز خوبی در زمینه تحقق ارزش افزوده برای سال آینده متصور نیست و رشد کمتری در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و بیشتر درآمد‌ها از محل عوارض ساخت و ساز‌ها مدنظر قرارگرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان، ساماندهی خیابان امام (ره) را به عنوان پیاده‌راه مطالبه بحق مردم دانست و افزود: در اجرای طرح قبلی این محدوده، روند قانونی و مطالعات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و منافع بازار محقق نشده بود و قرارشد مشاوری در این زمینه تعیین شود تا ابعاد اجتماعی و اقتصادی لازم بررسی شود و شهرداری اکنون در مرحله کسب مشاوره برای پیشبرد بهتر و با لحاظ همه جوانب موضوع است.

وی درباره هم‌افزایی شورای اسلامی شهر سمنان با نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، افزود: ساماندهی بافت تاریخی ۳۷۰ هکتاری و دریافت خودروی آتش‌نشانی نردبان‌دار با همراهی عباس گلرو میسر شد و در زمینه‌های مختلف تعامل لازم برای تحقق منافع عمومی وجود دارد.

وی بیان کرد که در موضوع تیم‌داری برای شهرداری‌ها ممنوعیت وجود دارد و فقط جنبه حمایتی در این زمینه در قانون پیش‌بینی شده و فقط در بخش ورزش‌های همگانی ورود مدیریت شهری مورد تاکید قرارگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار