معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

اصلاح‌نژاد دام سنگین گامی در سمنان آغاز شد

عادل گفت: توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در اقتصاد مقاومتی آغاز شد.

عادل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان سمنان جزو برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت، گسترش و اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه دام‌های بومی کمترین وابستگی را به نهاده‌های وارداتی دارند، افزود: توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان سمنان به دلیل مقاوم بودن به بیماری‌ها، هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تاسیسات می‌تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار این معاونت، افزود: برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها، از محل اعتبارات ملی بودجه تخصیص یافته است و اکنون عملیات انتقال جنین اصلاح شده به گاومیش های بومی استان انجام شد.

عادل اضافه کرد: در این طرح تعداد ۷۰ راس گاومیش بومی معاینه و سونوگرافی شدند و برای گاومیش‌های گزینش شده به تعداد هشت راس به عنوان گیرنده جنین عملیات هورمون‌تراپی و همزمان‌سازی فحلی و در نهایت، انتقال جنین انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.