شروع مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ

اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: از بامداد شنبه اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شده و هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت ۵۲۳ هزار تومان بخرد و ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه تشویقی دولت در نظر گرفته شده است.

دهقانی تاکید کرد: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود، اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد، ضمن اینکه یک ماه مهلت استفاده از این یارانه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یارانه ۲۲۰ هزار تومانی طرح فجرانه کالابرگ قابل ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست، از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.
 
 به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ۶ هزار و ۶۸۵ فروشگاه در سطح استان به طرح فجرانه کالابرگ پیوسته‌اند که اسامی و مشخصات و آدرس آن‌ها در برنامه "شما" درج شده است و همچنین دهک افراد هم در این برنامه بارگذاری شده است.
 
وی افزود: افرادی که عضو طرح کالابرگ نیستند می‌توانند طبق روال گذشته در سایت حمایت وزارت کار اعتراض خود را ثبت کنند.

دهقانی به فروشگاه‌هایی که در عرضه کالا‌ها با کالابرگ تخلفاتی مرتکب می‌شوند هشدار داد که دسترسی آن‌ها به این طرح قطع خواهد شد. مردم نیز اطلاعات فروشگاه‌های متخلف را به شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند.

 دهقانی تاکید کرد که ۲۲۰ هزار تومان فجرانه کالابرگ در واقع نوعی تخفیف است که به مشمولان داده می‌شود بنابراین متقاضیان باید اقدام به خرید و پرداخت بخشی از پول کالا بکنند تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد که ضرورتی ندارد که مردم حتما ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جدا جدا خریداری کنند و در هر بار خرید، از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

 لازم به توضیح است یازده قلم کالای اساسی شامل *گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات* می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.