معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: روستا دارای یک اقتصاد سنتی است و برگزاری جشنواره یا نمایشگاه‌های روستایی ظرفیت‌های نهان اقتصادی را آشکار و تقویت می‌سازد.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در نشست هماهنگی برای برگزاری دومین جشنواره روستایی و عشایر استان قزوین گفت: نهاد روستا دارای یک اقتصاد سنتی است، اما با توجه به تغییرات روز افزون در جهان باید فرصت‌های نهان اقتصادی را به واسطه برگزاری نمایشگاه‌ها آشکار سازیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین چالش امروز بحث اقتصادی است، اضافه کرد: روستا‌ها از اصلی‌ترین نهاد‌های تولید محسوب می‌شوند، تولیدات روستایی می‌توانند زنجیره ارزش یکدیگر باشند که این اقدام بر عهده نمایشگاه‌ها است.

رجحانی بر خلاقیت در کارآفرینی روستایی تاکید کرد و گفت: اگر محصولات روستایی با کیفیت ارائه شود از قیمت کارخانه‌ای گران‌تر خواهد بود، به هرحال واقعیت این است که بیشتر مردم به دنبال مصرف محصولات طبیعی و ارگانیک هستند و باید این فرصت مورد توجه کارآفرینان روستایی باشد.

این مسئول به ظرفیت تور‌های روستاگردی نیز اشاره کرد و گفت: تور‌های روستاگردی باید در این جشنواره مورد توجه قرار گیرند و دهیارانی که توان مالی دارند و می‌توانند در این حوزه اقداماتی را طراحی کنند، می‌توانند با قرار دادن راهنمای تور در این جشنواره، موضوع را پررنگ کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: هر واحد اجتماعی برای ثبات و تداوم فعالیت خود به حفظ و تقویت ریشه‌ها نیاز دارد که امروز روستا‌ها به عنوان یک ضرورت در جامعه مورد توجه قرار دارند.

رجحانی گفت: برگزاری جشنواره یا نمایشگاه روستایی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای معرفی و توانمندی روستا‌ها بوده است که خوشبختانه دفتر روستایی استانداری بسیار با اخلاص در این نوع رویداد‌ها گام برداشته و شایسته تقدیر است.

دومین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار