۵۸۶ قطعه زمین ویژه جوانی جمعیت در خراسان‌شمالی آماده واگذاری است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۵۸۶ قطعه زمین ۲۰۰ متری در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت آماده واگذاری به خانواده‌های دارای شرایط در شهرستان‌های استان است.

 سیدعلی میرکریمی در جلسه ستاد جوانی جمعیت خراسان شمالی گفت: افزون بر ۶ هزار خانوار در استان متقاضی دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند که بعد از پایش براساس الویت ها، زمین رایگان واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از این تعداد متقاضی حدود چهار هزار خانوار مربوط به روستا‌ها باشد، افزود: بیشترین خانوار‌های متقاضی دریافت زمین رایگان با بیش از چهار هزار مورد مربوط به شهرستان بجنورد است.
میرکریمی ادامه داد: پیش از این ۲۱۱ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان واگذار شده است.
وی افزود: از این تعداد ۴۱ قطعه به خانوار‌های دارای چهار فرزند خراسان شمالی اعطا شده است.
استاندار خراسان شمالی هم گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با مشارکت فرمانداران باید هر چه سریعتر خانوار‌های اولویت دار مشمول دریافت زمین جوانی جمعیت را مشخص کند.
محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین باید با بررسی کارشناسی زمین‌های قابل واگذاری به خانوار‌های مشمول در هر شهرستان تعیین شود.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تنها دلیل فرزندگریزی در جامعه نیست، گفت: مسایل فرهنگی نیز نقش بسیاری مهمی در کاهش جمعیت دارد به گونه‌ای که اکنون بسیاری از خانواده‌ها با وجود وضعیت مالی مناسب تمایلی به فرزندآوری ندارند.

برچسب ها: زمین ، فرزندآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.