شهردار همدان گفت: عملیات کاشت یک میلیون و ۵۰۰ بوته گل فصلی در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و عید نوروز در سطح این شهر اجرایی شد.

سیدمسعود حسینی گفت: از ۱۵ اسفندماه عملیات کاشت گونه‌های فصلی و دائم در سطح شهر آغاز شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد.

او گفت: این گل‌ها شامل بنفشه، همیشه بهار، آنمون، شب بو و لاله در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوار‌های شهر کاشته می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

شهردار همدان گفت: افزون بر این تعداد گل، ۳۰ هزار اصله نهال و درختچه نیز در سطح در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوار‌های اصلی در حال کاشت است.

حسینی با اشاره به آماده‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها گفت: فعالیت آب نماها، بازپیرایی فضای سبز، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک‌ها، تعمیرآبخوری‌ها و شیرآلات، رنگ آمیزی و شستشوی آبنما‌ها و مبلمان پارک‌ها، نصب و رفع نقص وسایل تفریحی و ست‌های ورزشی، شستشوی جداول، معابر، پارک‌ها و بررسی وضعیت سطل‌ها و باکس‌های زباله داخل پارک‌ها از جمله مواردی است که شهرداری همدان برای استقبال از نوروز در دست اقدام دارد.

او گفت: همزمان با فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان طبق روال هر ساله نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر همدان در دستور کار قرار دارد که در این راستا، ۱۰۰ المان سبز نوروزی و ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهر همدان اعم از میادین، تقاطع‌ها و معابر جانمایی می‌شود.

شهردار همدان گفت: امسال با رویکردی متفاوت و خلاقانه و وسیع بحث فضاسازی و آذین‌بندی و نورپردازی شهر همدان در قالب ریسه‌های نوری و پرچم، المان‌های نوری و طرح‌های مختلف در معابر سطح شهر همدان با موضوع ماه مبارک رمضان و عید نوروز اجرا می‌شود.

حسینی گفت: هم اکنون تعمیر و بازسازی ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌ها و فعال‌سازی ۳۰ آب نما در حال انجام است.

او گفت: آماده‌سازی ۱۴۲ پارک محلی و منطقه‌ای و ۲ پارک فرامنطقه‌ای و ۱۰ هزار متر واکاری چمن در دستور کار مجموعه سازمان سیما و منظر و فضای سبز مناطق قرار گرفته که جلوه‌ای از تلاش همکاران ما برای حفظ و نگهداری فضای سبز است.

شهردار همدان گفت: برای استقبال از مسافران در ایام نوروز تابلو‌های راهنمای مسیر جهت هدایت بهتر مسافران و بنر‌های با عنوان (برپایی چادر ممنوع) نصب می‌شود که بر ایجاد نظم و انضباط در شهر همدان موثر خواهد بود.

حسینی با تاکید بر توجه به مباحث معنوی در عید نوروز گفت: اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوعات مختلف از جمله تصاویر شهدا و طراحی و نصب عکس شهدای شاخص در سر کوچه‌ها به تعداد ۷۸ مورد برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

برچسب ها: شهرداری ، اصله نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.