مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹۹ فقره آتش‌سوزی به مساحت هزار و ۳۴۳ هکتار در سطح جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده است.

سید نبی قائمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۹۹ فقره حریق به مساحت هزار و ۳۴۳ هکتار در سطح جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده که ۲۹ فقره از آتش‌سوزی‌های امسال در عرصه جنگلی به مساحت ۱۰۸ هکتار و مابقی در عرصه‌های مرتعی بوده است.

وی با اشاره به کاهش آمار آتش‌سوزی امسال نسبت به مدت زمان پارسال، اضافه کرد: با بارندگی‌های که پیش‌بینی شده و همچنین پیش بینی تابستان گرم برای سال آینده، انتظار می‌رود در سال آینده، میزان آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی افزایش یابد.

قائمی با بیان اینکه عوامل طبیعی همچون خشکسالی و عوامل انسانی در رخ دادن حریق تأثیرگذار هستند، ادامه داد: امسال همچنین ۷۸ دَمنده برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان خریداری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی است، در ادامه گفت: ۲۱ هزار همیار طبعیت در استان وجود دارد که کمک حال اداره کل در حفاظت از منابع طبیعی بوده و در کاهش حریق در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان تأثیرگذار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.