وزیر خارجه سوریه: رهبران اروپا، آلت دست صهیونیسم هستند

وزیر امور خارجه سوریه گفت: رژیم صهیونیستی، تمامی قواعد را زیر پا گذاشته است و علت این مسئله، حمایتی است که غربی‌ها از نتانیاهو و کابینه‌اش دارند.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز یکشنبه تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بیش از ۱۲ هزار نفر از کودکان و هشت هزار نفر از زنان غزه را به شهادت رسانده است که این جنایت، یک کشتار انسانی محسوب می‌شود.

المقداد، با بیان اینکه «نتانیاهوی خونریز، تمامی قواعد را زیر پا گذاشته است»، گفت: «خطرناکتر از جنایات نتانیاهو و باند حاکم [بر رژیم صهیونیستی]، حمایتی است که بیشتر رهبران کشور‌های اتحادیه اروپا و واشنگتن از وی داشته‌اند».

وی با اشاره به اینکه بیشتر اقدامات رهبران اتحادیه اروپا، مبتنی بر نفاق و دروغ است، خاطر نشان کرد: «دفاع آنان از جنایات نتانیاهو، آن‌ها را رسوا کرده و نشان داده که فقط آلت دست صهیونیسم هستند».

وزارت بهداشت غزه، ظهر امروز اعلام کرد، شمار شهدای فلسطینی به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۷۲ هزار و ۶۵۴ افزایش یافته است.

طبق این بیانیه، طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش اسرائیل ۸ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که منجر به شهادت ۸۵ فلسطینی و جراحت ۱۳۰ نفر دیگر شده است.

منابع فلسطینی می‌گویند بسیاری از شهدا در خیابان‌ها و زیر آوار‌ها هستند و نظامیان اسرائیلی اجازه انتقال آن‌ها را به نیرو‌های امدادی نمی‌دهند.

جنگ در فلسطین اشغالی از هفتم ماه اکتبر (پانزدهم مهر ماه) آغاز شده و ارتش اسرائیل حملات گسترده‌ای را در نوار غزه انجام داده که منجر به ویرانی بسیاری از تأسیسات این منطقه بخصوص تاسیسات درمانی شده است. مردم غزه همچنان تحت محاصره نیرو‌های اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به ملزومات پزشکی و مواد غذایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار