۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به هوشمندسازی ترافیک مهاباد اختصاص یافت

شهردار مهاباد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بودجه شهرداری برای اجرای طرح هوشمندسازی ترافیک شهری اختصاص یافته است.

بابک رستم پور شهردار مهاباد گفت: هم اکنون نصب دوربین‌های هوشمند در سه تقاطع چهارراه نبوت، چهارراه هواشناسی و سه راهی بیمارستان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه با اتمام این سه طرح مجموع دوربین‌های هوشمند سطح شهر به ۶ تقاطع خواهد رسید، اضافه کرد: این دوربین‌ها تردد شمار بوده و بصورت اتوماتیک و بصری ترافیک و رفت و آمد خودرو‌ها را کنترل و بر اساس آن فاز چراغ راهنمایی و رانندگی را تغییر می‌دهند ضمن اینکه کنترل و ثبت تخلفات نیز از این طریق براحتی امکانپذیر است.

شهردار مهاباد بیان کرد: مدیریت شهری در تلاش است که با تعریف مسیر‌های دسترسی جدید، احداث پل و اجرای طرح‌های کمربندی در شمال و جنوب از بار ترافیک هسته مرکزی شهر کاسته شود.

رستم پور ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی، احداث کمربندی آزادگان به تاج سد مهاباد به طول ۳.۲ کیلومتر در ۲ باند ۱.۶ کیلومتری در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون زیر بار ترافیکی رفته است.

وی با بیان اینکه همچنین تعریض و خاک‌برداری شانه خاکی مسیر ورودی شهر از طرف سردشت به طول ۷۰۰ متر در ۲ خط هم اکنون در حال انجام است، اضافه کرد: همچنین احداث سه پل درون شهری با هدف روان سازی ترافیک در دستور کار قرار گرفت که تاکنون پل شورنگ با ۲۲ متر طول و ۱۶ متر عرض و ۳۷ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

شهر ۱۸۰ نفری مهاباد با ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت، از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.