پویش «خجالت نداره» در مشهد برپا است

چهارمین دوره از پویش «خجالت نداره» با هدف انگ‌زدایی از بیماران اعصاب و روان در مشهد در حال اجرا است.

سبحان مهدوی دبیر انجمن علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به خاطر انگ و برچسبی که به بیماران اعصاب و روان زده می‌شود، برخی از این بیماران هرگز برای درمان مراجعه نمی‌کنند و یا دیر به درمانگر مراجعه دارند.

وی افزود: مراجعه دیر هنگام برای درمان اختلالات و بیماری‌های روانی فرصت و زمان طلایی درمان بیماری را از بین می‌برد و ضروری است تا شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا این افراد نیز بدون ترس از اینکه انگی برای آنان در جامعه وجود داشته باشد و بدون خجالت و دغدغه برای درمان خود به پزشک معالج مراجعه و روند درمانی خود را طی کنند.

وی ادامه داد: به منظور تشویق مردم به مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان، پویش خجالت نداره زیر نظر انجمن علمی دانشجویان پزشکی مشهد و تحت حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۶ اسفندماه در بوستان کوهسنگی مشهد آغاز شد و به مدت یک هفته تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

دبیر انجمن علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین در روز‌های ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه این کمپین در داخل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

مهدوی افزود: در روز‌های برگزاری این پویش مشاوره‌های رایگان روانپزشکی و روانشناسی با حضور اساتید گروه روانپزشکی و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مخاطبان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار