حل شدن معضل تصفیه خانه شهرصنعتی البرز

در مراسمی با کلنگ احداث مجتمع پسماند (لندفیل) شرکت شهر صنعتی البرز در سایت محمدآباد، مشکل بیش از ۲٠ ساله تصفیه خانه شرکت شهر صنعتی البرز با پیگیری دستگاه‌های اجرایی و قضایی حل خواهد شد.

کریمی مدیرعامل شرکت شهر صنعتی البرز در مراسم کلنگ احداث مجتمع پسماند (لندفیل) شرکت شهر صنعتی البرز در سایت محمدآباد گفت: مسائل زیرساختی تصفیه خانه و پسماند ۳۰۰ هزار تنی آن، معضل بزرگی بود که شرکت شهر صنعتی البرز بیش از ۲٠ سال با آن روبرو بود که با داشتن هزینه زیاد برای مجموعه در حال تبدیل شدن به یک بحران استانی بود.

کریمی با بیان اینکه تصفیه خانه شهر صنعتی البرز علاوه بر انجام وظایف حوزه مرتبط با خود، بار شهر‌های الوند و بیدستان را نیز به بدوش می‌کشد، گفت: با پیگیری مسئولان شهرستانی و استانی و همچنین دستگاه قضایی، پنج هکتار زمین در سایت محمد آباد برای انتقال پسماند شهر صنعتی البرز اختصاص یافت.

 علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین هم با اشاره به اینکه این موضوع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده، گفت: احقاق حقوق عامه از وظایف ذاتی دستگاه قضایی می‌باشد، این موضوع در دستور کار مجموعه قضایی استان قرار گرفت و در نهایت با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری بعد از دو دهه این مشکل حل شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: تعامل سازنده بین مسئولان محلی و استانی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده و رضایتمندی عمومی را در پی داشته باشند.

مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین در این مراسم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد استان جهت حل دغدغه‌های پیش روی شهرستان البرز به ویژه شهر الوند و شهر صنعتی البرز، گفت: نگاه دولت سیزدهم به مسائل، گره گشایی است و این رویکرد در استان نیز وجود دارد که نباید اجازه داد معضلاتی که مانع خدمت رسانی به مردم می‌شود بلاتکلیف باقی بمانند.

وی اضافه کرد: در این راستا معاونت عمرانی استانداری قزوین علاوه بر پیگیری‌هایی که تاکنون داشته، آمادگی دارد در سایر موضوعات مرتبط با این بخش مانند بحث کمربندی‌های شمالی و جنوبی شهر الوند نیز ورود داشته باشد.

این مسئول به روند طی شده در بحث اختصاص زمین جهت انتقال پسماند تصفیه خانه شهر صنعتی البرز به سایت محمد آباد اشاره کرد و یادآور شد: با تعامل و هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی و قضایی و همچنین همراهی شهرداری قزوین، رسیدگی به این موضوع در مسیر خوبی قرار گرفت و با توجه به اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا، شاهد رفع دغدغه‌های محیط زیستی ایجاد شده خواهیم بود.

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و مجموعه‌های دانش بنیان جهت حل مسائل زیست محیطی مانند پسماند تصفیه خانه شهر صنعتی البرز و تبدیل تهدیدات به فرصت‌های درآمدزایی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.