۱۵ هزار نفر از خراسان رضوی رقابت خود را در آزمون مهندسی آغاز کردند

رئیس اداره توسعه مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار و ۴۴۹ نفر در این استان رقابت خود را در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان، تشخیص صلاحیت معماران تجربی و صلاحیت طراحی رشته معماری آغاز کردند.

علی مظفر خاکستر رئیس اداره توسعه مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی همزمان با سراسر کشور در مشهد مقدس و شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه به صورت همزمان آغاز شده است و تا فردا ۱۸ اسفندماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: آزمون مزبور در دانشگاه‌های فردوسی، خیام و آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشگاه‌های دولتی نیشابور و تربت حیدریه و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار با حضور شرکت کنندگان در رشته‌های هفتگانه ساختمان (عمران، ترافیک، نقشه برداری، برق، مکانیک، شهرسازی و معماری)، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در حال برگزاری است.

مظفری افزود: آزمون‌های حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در ۶ رشته معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه ۳) و آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در پایه‌های سه، ۲ و یک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در این آزمون‌ها به صورت الکترونیکی از طریق درگاه دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir از ۱۲ دیماه برای تمامی رشته‌ها و ثبت نام از متقاضیان صلاحیت طراحی رشته معماری نیز از تاریخ ۱۶ بهمن ماه آغاز شده بود که در این دوره آزمون‌ها ۱۳ هزار و ۲۹ نفر متقاضی مرد و زن در مشهد، ۸۳۱ متقاضی در سبزوار، ۸۳۱ نفر متقاضی در تربت حیدریه و ۷۵۸ نفر متقاضی در نیشابور ثبت نام کردند.

رئیس اداره توسعه مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای مهندسان رشته‌های ساختمانی در صورت قبول شدن در آزمون پروانه "اشتغال به کار" مهندسی پایه سه صادر می‌شود، گواهی قبولی در آزمون ورود به حرفه، صرفاً یکی از مدارک لازم برای صدور پروانه اشتغال به کار است و دیگر مدارک مورد نیاز توسط ادارات کل راه و شهرسازی و واحد‌های صدور پروانه اشتغال، کنترل و بررسی خواهد شد.

مظفری اضافه کرد: صِرف قبولی در آزمون بدون احراز سایر شرایط، تعهدی برای صدور پروانه اشتغال به‌کار ایجاد نمی‌کند، ضمن اینکه مانند سال‌های گذشته، نتایج آزمون بین یک ماه و نیم تا ۲ ماه بعد از برگزاری آن توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار