رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: میزان یک تن علوفه در منطقه چاه قلعه این شهرستان توسط دوستداران حیات وحش توزیع شد.

یوسف اربابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: با توجه به برودت هوا و بارش نزولات جوی در روز‌های گذشته، میزان یک تن علوفه جهت تامین غذای حیات وحش در منطقه شکار ممنوع مرزی چاه قلعه تایباد توزیع شد.

وی افزود: این میزان علوفه از طریق کمک‌های مردمی توسط سمن محیط زیستی پویش سبز سرزمین طیبات تهیه شده که با همیاری یگان حفاظت منابع طبیعی و هنگ مرزی تایباد در محل مذکور توزیع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: منطقه شکار ممنوع مرزی چاه قلعه با ۳۵ هزار هکتار مساحت در جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و دارای بیش از ۵۰۰ راس آهو می‌باشد.

اربابی بیان کرد: همچنین علاوه بر آهو، پستاندارانی نظیر بز کوهی، پلنگ، گرگ، کفتار و روباه در حیات وحش چاه قلعه زیست می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ نوبت آبرسانی به آبشخور‌های منطقه چاه قلعه توسط دوستداران محیط زیست انجام شده است که در هر مرحله حدود ۲۰ هزار لیتر آب برای وحوش تامین می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تایباد اضافه کرد: در ۴ نقطه از منطقه چاه قلعه آبشخور ساخته شده است که هر ساله از این محل‌ها بازدید صورت می‌گیرد و لجن زدایی، ضد عفونی و ترمیم می‌شوند.

اربابی خاطرنشان کرد: در این روز‌های سرد زمستانی که حیوانات با کمبود غذا روبرو هستند؛ به مردم توصیه می‌شود با ریختن غذا برای پرندگان و دیگر حیوانات در حیاط منازل، محبت خود را از مخلوقات خداوند دریغ نکنند.

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.