ایجاد اشتغال در زندان بانوان

بند زنان ندامتگاه مرکزی اراک، کارگاهی برای اشتغال و درآمدزاییِ مددجویان شده است.

مدیر زندان مرکزی اراک اشتغال زندانیان را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌های کشور دانست و گفت: زندان مرکزی اراک هم با احداث کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان به دنبال پویایی و تحرک و ایجاد درآمدزایی، زندانیان مشغول به فعالیت هستند.
مؤذن با اشاره به اینکه در زندان مرکزی اراک مددجویان در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت می‌کنند افزود: اکنون ۷۸ درصد زندانیان استان در کارگاه‌های اشتغال مشغول به کار هستند.
او گفت: زندانیان زن نیز در طول مدت حبس ضمن اشتغال از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ دوره آموزشی توسط سازمان فتنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهادکشاورزی برای زندانیان برگزار شده است.
مدیر زندان مرکزی اراک با اشاره به اینکه تمامی بانوان زندانی استان مشغول به کار هستند، افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که شامل کلاس‌های آموزشی احکام، اعتقادات، حفظ و قرائت قرآن، دوره‌های آموزشی رشته‌های خیاطی، صنایع دستی، نگارگری، قالی بافی، میناکاری و قلم زنی در اندرزگاه زنان زندان نیز برگزار می‌شود.
مؤذن اشتغال و تولید را روزنه امیدی برای زندانیان دانست و گفت: حرفه آموزی و ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان باعث شده علاوه بر تأمین احتیاج مالی خود، کمک خرج خانواده‌هایشان نیز باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.