مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: همه افرادی که قبل از سال ۱۴۰۲ در منطقه پشته حسین آباد اقدام به خرید زمین کرده‌اند یک واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، در حاشیه بازدید از منطقه پشته حسین آباد در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۵۷ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در لرستان، ۵۰ هزار متقاضی موثر هستند شاکرمی گفت: برای این تعداد متقاضی ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم که ۲ هزار هکتار آن تآمین شده است. 
بهزاد شاکرمی گفت: آخرین موضوع در تأمین زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن منطقه توسعه نیافته پشته حسین آباد است. 
 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ۴۳ هکتار زمین دولتی در این منطقه تهیه طرح شده است، افزود: منطقه پشته حسین آباد جزو مناطق کم برخوردار با جمعیت بالا است که به نوعی از توسعه یافتگی به ویژه توسعه شهری عقب مانده است. 
شاکرمی گفت: متأسفانه در گذشته برخی اقدام به فروش املاک دولتی منطقه پشته حسین آباد به مردم کرده‌اند و برای آن‌ها توقع ایجاد شده است. 
وی گفت: با جلسات و مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، همه افرادی که در منطقه اقدام به خرید زمین کرده‌اند مشروط بر اینکه واریز وجه آن‌ها قبل از سال ۱۴۰۲ باشد یک واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به آن‌ها اهدا شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به نبود سرانه خدماتی، ورزشی و اجتماعی در پشته حسین آباد گفت: منطقه فاقد فضای سبز، پارک، مسجد، مدرسه، خانه بهداشت، سالن ورزشی و بازارچه تجاری است. 
شاکرمی تأکید کرد: با هماهنگی که از طریق کمیسیون ماده پنج، معاونت عمرانی و شهردار خرم‌آباد داشته‌ایم به دنبال ارتقاء سرانه خدماتی، اجتماعی و رفاهی در پشته حسین آباد هستیم. 
به گفته شاکرمی ظرف روز‌های آینده یک گروه برای تشکیل پرونده و اطلاع رسانی در خصوص واگذاری کار خود را شروع خواهند کرد. 
وی در مورد مالکان اصلی منطقه هم گفت: هر کدام از مالکان اصلی که سند رسمی در دست داشته باشند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و ارائه مستندات نصاب مالکانه به آن‌ها تعلق  می گیرد.

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.