استاندار گیلان از تکمیل آزادراه رشت - قزوین تا هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه به زودی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

آزادراه رشت - قزوین از مهم‌ترین راه‌های کشور، شاهراه گردشگری شمال و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که تنها محور ارتباطی تهران و استان‌های همجوار همچون قزوین و زنجان به گیلان محسوب می‌شود.

مراحل ساخت این آزادراه با ۱۳۸ کیلومتر از سال ۱۳۸۳ آغاز و قسمت عمده آن تا سال ۱۳۸۸ تکمیل شد، ۱۱ کیلومتر از این مسیر باقی ماند که ۳ هزار و ۲۰۰ متر از آن در دولت یازدهم به بهره برداری رسید و عملیات تکمیل ۸ کیلومتر از آن که عمدتا پل و تونل بوده است به دولت‌های بعدی واگذار شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر دیروز (یکشنبه ۱۳ اسفند ماه) در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت - قزوین (حدفاصل منجیل - رودبار) گفت: این پروژه به زودی در سفر رئیس جمهور به این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

یک گام تا تکمیل آزادراه رشت - قزوین

او اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۸ کیلومتر از پروژه آزادراه رشت - قزوین باقی مانده بود که در حال حاضر، مراحل نهایی نصب روشنایی و ایمنی راه‌ها را طی می‌کند و با نصب نیوجرسی، روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی در روز‌های آینده با تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط تکمیل می‌شود.

استاندار با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و حضور مسافران در طول سال و مناسبت‌های مختلف در این خطه سرسبز تصریح کرد: اتمام این پروژه تردد به این استان را سهل‌تر و راحت‌تر می‌کند و عیدی دولت سیزدهم به مردم این سامان و مهمانان استان ولایتمدار گیلان است.

آزادراه رشت - قزوین

به گفته عباسی، با توجه به اهمیت آزادراه رشت - قزوین در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش آن در توسعه گیلان این پروژه مهم با نگاه حمایتی ملی تکمیل می‌شود.

در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان و ستادی استانداری و فرماندار شهرستان رودبار، نماینده عالی دولت در استان را همراهی کردند.

آزادراه رشت – قزوین

حدود چند ماه پیش هم محمد پردل نژاد، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گیلان در گفت‌وگو با صدا و سیمای این استان گفته بود: مسیر ۸ و ۲ دهم کیلومتری آزادراه رشت - قزوین، حدفاصل منجیل به رودبار، تا پایان امسال یک طرفه از تهران به رشت به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته او، با بهره برداری از ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین و باز شدن بزرگترین گره ترافیکی گیلان در محدوده رودبار – منجیل که اصلی‌ترین راه ورودی گیلان و جزء کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک است، از معطلی حدود ۴ ساعته مسافران در صف‌های چند کیلومتری خودرو‌ها و دیرتر به مقصد رسیدن آنها در ایام تعطیلات جلوگیری می‌شود.

آزادراه رشت - قزوین

عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ دستگاه پل بزرگ جمعا به طول ۱۵۷۶ متر، شامل اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و ۴ دستگاه تونل جمعا به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی ۲ دستگاه از تونل‌های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

یک گام تا تکمیل آزادراه رشت - قزوین/ فرش قرمز برای مسافران نوروزی گیلان

طبق اعلام مسئولان راه و شهرسازی، بهره برداری از ۸ کیلومتر باقیمانده این آزادراه به عنوان یکی از ابرپروژه‌های آزادراهی کشور، گلوگاه ترافیکی آزادراه رشت - قزوین در محدوده شهر رودبار را مرتفع می‌کند و سفری ایمن و کوتاه‌تر را در کریدور شمال - جنوب کشور فراهم می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.