بالا گرفتن اختلاف در مجلس عوام انگلیس بر سر غزه

قانونگذاران اسکاتلندی در پی هرج و مرج بر سر غزه در حال بررسی خروج از مجلس عوام انگلیس هستند.

معاون رهبر حزب ملی اسکاتلند گفت که این حزب باید پس از هرج و مرج بر سر طرح غزه، در موضوع خروج نمایندگان از وست مینستر تجدید نظر کند.

براساس گزارش النشره، هفته گذشته سر لینسای هویل، پس از تصمیم رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر اجازه بحث درباره اصلاحیه حزب کارگر در مورد پیشنهاد حزب ملی اسکاتلند که خواستار آتش بس است، صحنه‌های خشمگینی در مجلس عوام انگلیس رخ داد.

رئیس پارلمان از نمایندگان عذرخواهی کرد و سپس به حزب ملی اسکاتلند که در وهله اول نتوانسته بود به پیشنهاد وی رای دهد پیشنهاد مناظره دیگری داد، اما درخواست برای بحث روز دوشنبه رد شد.

کیت براون، معاون رهبر حزب ملی اسکاتلند، در روزنامه ساندی نشنال نوشت: به حاشیه راندن یا سرکوب اسکاتلند در سنت وست مینستر (مجلس عوام انگلیس) چیز جدیدی نیست.

او افزود که واکنش برخی از نمایندگان حزب کارگر به نحوه رسیدگی به طرح پیشنهادی غزه باعث ایجاد نگرانی در مورد نحوه برخورد با اسکاتلند در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی می‌شود.

گزارش‌ها حاکیست رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس که همسو با دولت لندن مخالف آتش‌بس کامل در غزه است، پیش از آغاز رای‌گیری به نمایندگان این حزب دستور داده بود که با پیشنهاد حزب ملی اسکاتلند مخالفت کنند.

برچسب ها: اسکاتلند ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار